با محوریت مسجد سیدالشهدای شهرستان گالیکش صورت گرفت؛

برپایی جشنواره معیشتی ویژه اقشار کم بضاعت جامعه

برپایی جشنواره معیشتی ویژه اقشار کم بضاعت جامعه
مجتبی عظیمی
0
۱۱ مهر ۱۴۰۰

امام محله مسجد سید الشهدا(ع) از برپایی جشنواره معیشتی میان اقشار بی بضاعت جامعه خبر داد و گفت: ضمن شناسایی خانواده های نیازمند اقلام مورد نیاز آن ها تهیه و جمع آوری و به ترتیب اولویت میان نیازمندان توزیع شد.
حجت الاسلام سید احمد حسینی با اشاره به اقدامات مسجد سید الشهداء(ع) شهرستان گالیکش گلستان در ایام کرونا گفت: بیش از ۱۲۰ بسته معیشتی بین نیازمندان تقسیم کرده ایم. همچنین تعداد۵ گوسفند ذبح و گوشت آن تقسیم شده است. علاوه بر این در چند مورد نیز گوشت منجمد گوساله و مرغ نیز تهیه و تقسیم نموده ایم.
وی با اشاره اهداء کمک های نقدی به مستمندان گفت: تعداد۵۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی و ۸ کارت ۱۰۰ هزار تومانی از طریق سازمان تبلیغات و دفتر رهبری در قالب نهضت مواسات دریافت و به خانواده های نیازمند پرداخت شده است و در راستای تحقق جشنواره معیشتی، طی فرآیندی ضمن شناسایی خانواده های نیازمند اقلام مورد نیاز آن ها تهیه و جمع آوری و به ترتیب اولویت میان نیازمندان توزیع شده است.

حجت الاسلام حسینی در زمینه فعالیت های فرهنگی اظهار داشت: گروهی جهادی از طلاب به صورت کاملا خودجوش وارد عمل شدند و با تقسیم مناطق به سه بخش فعالیت فرهنگی خود را آغاز کردند.
به گفته امام محله مسجد سید الشهدا(ع) گروه های مختلفی چون نقد وهابیت، تدریس روخوانی و روان خوانی قرآن، نحوه کار با کودک و سخنرانی هایی در زمینه حجاب و عفاف به ویژه در مدارس با قوت تشکیل شد به گونه ای که موجب اوج گیری ارتباط مردم با مساجد بود.
فعالیت در فضای مجازی تهیه کلیپ های ۱ تا ۳ دقیقه ای در بستر کانال های مختلف نیز از دیگر اقدامات این امام محله می باشد.
وی رونق کار مساجد را در ارتباط با اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: نوعروسان نیازمندی که برای دریافت وام خود نیاز به ضامنی معتبر داشتند شخصی به آنها معرفی شد همچنین در این پایگاه در جلب رضایت برای زندانیان نیازمند اقدامات خوبی انجام شد.
حسینی ارائه خدمات مشاوره را از دیگر اقدامات این مجموعه معرفی کرد و خاطرنشان کرد: با آموزش مهارت های زندگی و مشاوره برای مشکلات مردم می توانیم جامعه را به سوی اهداف خود متمایل سازیم.
وی در زمینه ایجاد اشتغال نیز اقدامات طرح ها و برنامه های شایسته ای انجام داده است که هنوز به مرحله ظهور نرسیده است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!