از سوی حجت الاسلام اژدری صورت گرفت؛

ارائه تجربیاتی موفق به منظور راه اندازی شبکه راهیاری

ارائه تجربیاتی موفق به منظور راه اندازی شبکه راهیاری
مجتبی عظیمی
0
۱۵ مهر ۱۴۰۰

حجت الاسلام اژدری راهیار موفق استان کرمان، همراه کردن مسئولان را گامی مؤثر در جذب حمایت آن‌ها و تسریع در راه اندازی شبکه راهیاری اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در جلسه هفتگی راهیاران استانی و منطقه‌ای شبکه شریکه الامام که صبح امروز به صورت آنلاین برگزار شد، معصومه سهرابی مدیر دفتر بانوان بنیاد هدایت، در جهت تشکیل شبکه راهیاری استانی، از برگزاری اردوی احتمالی در آبان ماه خبر داد و گفت: سعی بر این است که کلیه اعضای شبکه راهیاری در این اردو خانوادگی حضور داشته باشند.
او با تأکید بر شناسایی سریع تر شبکه راهیاری در هر استان عنوان کرد: شناسایی شبکه راهیاری هر استان قبل از برگزاری این اردوی آموزشی، بسیار مهم است و توصیه جدی ما بر شروع شناسایی شبکه راهیاری است.
سهرابی با اشاره به برگزاری دوره جهت توانمندسازی افراد افزود: شناخت اولیه نسبت به افراد، برقراری ارتباط با آن‌ها و تبیین طرح تا قبل از برگزاری دوره‌ها از مسائل مهمی است که می‌تواند تأثیرگذاری دوره‌ها را افزایش دهد و همراهی راهیاران شهرستانی در راه اندازی شبکه شریکه الامام نیز بسیار کمک کننده است.
مدیر دفتر بانوان بنیاد هدایت همچنین در این جلسه از وضعیت لیست ارسالی هر استان برای ثبت نام در سامانه بیرق گزارشی ارائه داد و گفت: تمامی اسامی ارسال شده در سامانه بیرق ثبت شده و اکنون افراد ثبت نام شده می‌توانند از طریق لینک ارسالی وارد سامانه شوند و فرم‌های خود را تکمیل نمایند.
مریم زاد قاسمی عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت، برگزاری دوره‌های آموزشی همراه با اطلاعات کامل از تعداد نفرات شرکت کننده و تعداد شهرستان های حاضر را موجب کمک به افزایش کیفیت برگزاری جلسات دانست و گفت: در این کار نباید اجباری وجود داشته باشد و راهیار شهرستانی را نباید وادار به انجام کار کرد و حتی ممکن است فعال شدن برخی از افراد به ضرر مجموعه باشد پس لازم است با درایت و دقت بسیار این کار انجام شود.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام مصطفی اژدری که شبکه راهیاری بانوان را مدت هاست در استان کرمان راه اندازی کرده به عنوان یکی از راهیاران موفق استانی به بیان تجربه خود از نحوه راه اندازی شبکه راهیاری پرداخت و گفت: افزایش انگیزه در افراد، مهمترین راهکار برای انجام این کار است و بیان روایات مرتبط و تبیین جایگاه مقدس مُبلغ، در ایجاد این انگیزه بسیار مؤثر است.
وی افزود: ایجاد احساس مفید بودن در افراد و دیده شدن آن‌ها در عرصه اجتماع، از دیگر گام های مؤثر است و برقراری ارتباط صمیمی نیز یکی از راهکارها برای رصد توانمندی‌های افراد است که می‌تواند زمینه به کارگیری آن‌ها را نیز فراهم کند.
این راهیار موفق استانی همچنین به اهمیت همراه کردن افراد مهم و مسئولان استانی برای پیشبرد کارها اشاره کرد و گفت: ایجاد دغدغه در مسئولان و تبدیل این امر به اولویت آن‌ها موجب می‌شود تا آن‌ها از فعالیت‌های شما حمایت کنند و شما را در انجام این امور یاری نمایند.
حجت الاسلام اژدری با بیان اینکه مسئول امور بانوان استان نیز باید در جریان امور شما قرار گیرد، اذعان داشت: باید طرح به صورتی برای او تبیین شود که این مسئله در اولویت امورش قرار گیرد و نسبت به پیشبرد آن دغدغه مند شود.
او به تجربه خود در راه اندازی این شبکه و به کارگیری مشاوره خانم جهت رصد توقع و توانمندی افراد اشاره کرد و گفت: حضور مشاور سبب می‌شود تا به طور دقیق مشخص شود این افراد به چه دوره‌هایی نیازمند هستند و برگزاری دوره‌های لازم برای آن‌ها برنامه ریزی شود.
راهیار بنیاد هدایت در استان کرمان حضور خود به همراه همسرش در تک تک شهرستان ها را یکی از دلایل تسریع کار دانست و همراهی همسرش را مایه دلگرمی خود اعلام کرد.
حجت الاسلام اژدری همچنین بازدید از فعالیت‌های بانوان شریکه الامام و تشکر و قدردانی از آن‌ها و دعوت از بانوان فعال شهرستان و آشنایی آن‌ها با بانوان شریکه الامام را بسیار کمک کننده دانست و آن را یکی از دلایل موفقیت خود در این کار اعلام کرد.
او در پاسخ به این سؤال یکی از حاضرین در جلسه که باید با راهیارانی که همراه نیستند و برای مدیریت تفاوت‌هایی که در نحوه برخورد افراد وجود دارد، چه رفتاری داشت گفت: اختیاری بودن فعالیت ها و تلاش برای عدم القای اداری بودن و اجباری بودن کار در کنار ایجاد صمیمیت یکی از گام‌های مؤثر در این زمینه است.
راهیار بنیاد هدایت در استان کرمان در این راستا افزود: افرادی را که توانایی انجام کار ندارند ولی به انجام این فعالیت‌ها علاقه مند هستند باید در انجام امور یاری کرد و افراد با تجربه را کنارشان قرار داد تا به مرور به نحوه انجام کار دست یابند و برای کسانی که علاقه‌ای به کار ندارند نیز سعی شود اهمیت کار تبیین شود و وقتی به اهمیت کار دست یابند قطعا برای انجام آن وقت خواهند گذاشت و اگر هم این امور به اولویت آن ها تبدیل نشد به ناچار باید از افراد جایگزین استفاده کرد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!