نگاهی به فعالیت‌های امام روستای شمس آباد در قالب مهرواره اوج؛

راه اندازی طرح سبک زندگی اسلامی برای زوج‌های جوان

راه اندازی طرح سبک زندگی اسلامی برای زوج‌های جوان
مجتبی عظیمی
0
۱۷ مهر ۱۴۰۰

امام روستای شمس آباد از راه اندازی طرح ترویج سبک زندگی اسلامی برای زوج‌های جوان در قالب مهرواره اوج خبر داد و گفت: کاهش برخی آسیب‌های زندگی و طلاق از جمله اهداف این طرح بوده که با استقبال ۶۰ نفر از اهالی روستا مواجه شده است.
حجت الاسلام غلامرضا باقرنژاد امام روستای شمس آباد واقع در فیض آباد مه ولایت خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، اظهار داشت: حمایت از محرومین به خصوص در ایام کرونا یکی از رسالت های مهم مردم با محوریت مساجد است و در این باره اقداماتی انجام گرفت.


وی عنوان کرد: توزیع بسته های معیشتی در میان نیازمندان یکی از اقدامات مهم است و در این باره ۵ دوره سبد معیشتی در میان ۸۰ خانوار تحت پوشش در روستا توزیع شده است.
امام مسجد جامع روستای شمس آباد بیان کرد: بسته های متعددی در اختیار نیازمندان از ابتدای کرونا قرار گرفت و در هر دوره ۸۰ بسته به ارزش حداقل ۴۰۰ هزار تومان تأمین شد.
وی تصریح کرد: در این روستا ۳۰۰ خانوار ساکن هستند و ۸۰ خانوار تحت پوشش خدمات قرار دارند، و امیدواریم بتوانیم خدمات را توسعه دهیم.


حجت الاسلام باقرنژاد خاطرنشان کرد: محوریت کارهای ما در مهرواره محله همدل عمرانی بود؛ ۸ حمام برای نیازمندان احداث شد و حتی در سطح شهرستان اول شده ایم، در این مدت نیز جلسات مختلفی برای پیشگیری از کرونا در سطح روستا برگزار شد.
وی گفت: در مهرواره اوج نیز تلاش می‌کنیم کارهایی را در پیش بگیریم تا با رسیدگی به امورات فرهنگی، سبک زندگی اسلامی در میان قشرهای جوان توسعه یابد.
امام مسجد جامع روستای شمس آباد افزود: طرح ترویج سبک زندگی اسلامی را برای جوانان در کاهش آسیب‌ها در دست اقدام داریم، در این طرح از بین جوانان تازه عقد کرده و یا در ابتدای دو سال نخست زندگی‌شان دعوت می شود در کلاس های آموزشی حضور یابند و در پایان دوره نیز هدایایی تقدیم جوانان می شود.
وی تصریح کرد: تا کنون ۶۰ جوان در این طرح شرکت کرده و خوبی داشته و در تلاش هستیم طرح های دیگری در حمایت از جوانان دنبال کنیم، همچنین در تأمین جهیزیه نیز طرح‌هایی در دست اقدام است، در حال حاضر مهم ترین دغدغه سبک زندگی و جلوگیری از آسیب ها به ویژه طلاق است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!