از سوی امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) مطرح شد؛

پای کار آوردن جوانان محله به بهانه مهرواره اوج

پای کار آوردن جوانان محله به بهانه مهرواره اوج
مجتبی عظیمی
0
۱۸ مهر ۱۴۰۰

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با بیان اینکه اولویت ما در مهرواره اوج پای کار آوردن جوانان است، گفت: برنامه هایی که جوانان را جذب می کند به سمت مسجد می کشاند باید مورد توجه باشد و در این باره اقدامات مهمی انجام می شود.
حجت الاسلام حمید واثق امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) از توابع اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در خصوص فعالیت ها و برنامه های مسجد محور اظهار داشت: در حمایت از نیازمندان تلاش های خوبی انجام گرفت و در اوایلی که وارد منطقه شدیم با مجموعه خیریه امام زادگان مربوط به منطقه همکاری هایی داشتیم تا بسته های معیشتی در اختیار نیازمندان قرار بگیرد.
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) افزود: در این ایام بسته های بهداشتی و معیشتی زیادی در بین اهالی روستا توزیع شد، ضمن اینکه توزیع بسته های معیشتی در روستاهای مختلف انجام شد.
وی بیان کرد: در سال گذشته بعد از محرم و صفر و به ویژه در ماه رمضان، توزیع بسته های معیشتی با جدیت دنبال شد و در کنار آن با توجه به اهمیت حفظ سلامت، بسته های بهداشتی نیز به نیازمندان تحویل داده شد.
حجت الاسلام واثق عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم به صورت جهادی و بسیجی نیز گرفتن تست اکسیژن و توزیع قرص ویتامین بود که در دو نوبت انجام شد و همکاری های خوبی در این زمینه شاهد بودیم.
وی تصریح کرد: در کنار این فعالیت ها نیز همکاری خوبی با خیریه داشته ایم با توجه به اینکه این منطقه به لحاظ معیشتی نسبتا توانمند هستند، ورود ما بیشتر برای روستاهای اطراف بوده است و یکی دو مورد در تأمین جهیزیه در منطقه از طرف خیرین تلاش هایی صورت گرفت.
امام مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای مهم ایجاد اشتغال برای افرادی است که شغلی به غیر از کشاورزی و دامداری را دنبال می کنند، ما جوانانی را داریم که به فکر کشاورزی مدرن و فعالیت های گلخانه ای یا شغل دیگری هستند که در این باره از طریق شورا و دهیار پیگیری‌های لازم را داشته ایم.
وی گفت: از طریق بنیاد برکت جلساتی برگزار و قرار شد از طریق کارگروهی در روستا متقاضیان به بنیاد برکت معرفی شوند و وام های خود اشتغالی بگیرند.
حجت الاسلام واثق افزود: جوان ها و نوجوان ها امروز در بستر فضای مجازی فعال هستند و ما علاوه بر فعالیت مسجد و حسینه ها در فضای مجازی ارتباط گیری خوبی با قشر جوان و نوجوان داریم و به طور گسترده در سطح کشور این تعامل برقرار است و به تولید محتوا می پردازیم.
وی تصریح کرد: تولید محتوا در فضای مجازی اهمیت زیادی در ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با آسیب های اجتماعی و اخلاقی دارد.
امام مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: تولید محتوا در موضوعات مختلف در منزل انجام می شود و توانسته ایم تولیدات خوبی از جمله ساخت و بارگذاری کلیپ های آموزشی داشته باشیم که خوشبختانه استقبال خوبی از آن اتفاق افتاد.
وی خاطرنشان کرد: حتی در سطح شهرستان موضوع تولید کلیپ های تربیتی و فرهنگی و دینی توسط مبلغ و امام روستا مطرح شد تا جایی که مورد تقدیر نمایندگان و بخشداران و امام جمعه و رئیس سازمان تبلیغات شهرستان قرار گرفت.

حجت الاسلام واثق عنوان کرد: در جهت اوج گرفتن خدمات و برنامه ها نیز طرح هایی داریم و اولویت ما در مهرواره این است که جوانان پای کار باشند و برای آنان جذابیت ایجاد شود.
وی گفت: برنامه هایی که جوانان را جذب می کند به سمت مسجد می کشاند باید مورد توجه باشد و در این باره اقدامات مهمی انجام می شود و در فضای مجازی نیز کارهای فرهنگی زیادی شکل گرفته است.
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اظهار داشت: از ابتدای محرم و صفر برنامه های عزاداری هر شب در فضای باز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود و به واسطه خیرین توانسته ایم برنامه های مختلف از جمله سخنرانی و سینه زنی را با حضور اهالی روستا برگزار کنیم.
وی بیان کرد: همچنین برگزاری مسابقات با محوریت عاشورا و مقابله با کرونا از جمله فعالیت هاست و در جهت اینکه بتوانیم جوانان را جذب کنیم برنامه های زیادی در بستر فضای مجازی و مساجد و حسنیه‌ها در دست اقدام داریم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!