مدیرعامل بنیاد هدایت:

به‌کارگیری ظرفیت مردم نباید با استفاده از ابزارهای غلط باشد

به‌کارگیری ظرفیت مردم نباید با استفاده از ابزارهای غلط باشد
مجتبی عظیمی
0
۱۹ مهر ۱۴۰۰

مدیرعامل بنیاد هدایت پای کار آوردن مردم و استفاده از ظرفیت‌های آنان را تنها راه حل مشکلات دانست و گفت: نباید از ابزاری مانند تزویر، دروغ و پول در این راستا استفاده کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان عصر یک شنبه در نشست منطقه‌ای «مهرواره اوج» که در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات متعددی پیرامون ما وجود دارد که سوال اساسی آن است که این مسائل بناست چطور حل شود؟
مدیرعامل بنیاد هدایت ادامه داد: پای کار آوردن مردم و استفاده از ظرفیت آن‌ها تنها راه حل مشکلات است لذا هیچ نظامی بدون مردم نمی‌تواند پیشرفت کند.
وی افزود: طی دوران گذشته بسیاری از حاکمان ستمگر و ظالم نیز توانستند مردم را پای کار بیاورند اما ابزار آن‌ها برای این عمل تزویر، دروغ، زور، پول و سایر ابزارهای منفی بوده است.
حجت الاسلام میرمحمدیان با تاکید بر اینکه نبرد حق و باطل همیشگی است، گفت: در دوران حضرت سلیمان حق پیروز شد و این پیامبر توانست حکومت جهانی نیز تشکیل دهد اما در آن دوران مدل امامت ایجاد نشده بود لذا کار به اتمام نرسید.
مدیرعامل بنیاد هدایت در ادامه به تشریح ویژگی‌های مدل امامت پرداخت و بیان داشت: پیامبر اسلام برای جذب مردم به مهربانی روی آورد در حالی که بسیاری از مستکبران از روش‌های دیگری استفاده کرده بودند؛ البته روش پیامبر بسیار سخت‌تر است.
وی افزود: در مدل امامت، حاکم و ولی درد مردم را دارد اما در دیگر مدل‌ها مستکبران به فکر منافع خویش هستند.
حجت الاسلام میرمحمدیان تصریح کرد: پای کار آوردن مردم با استفاده از ابزارهای درست و دوری از روش‌های غلط مانند تزویر، کار بسیار سخت‌تری است.
مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، گفت: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی راه رسیدن به ظهور است که گام دوم همان استفاده از ظرفیت مردم است؛ یعنی مردم با یک نظم خاص و با ابزار صحیح در مدل امامت مسئولیت بگیرند.
وی در ادامه به تشریح وظایف حلقه‌های میانی پرداخت و افزود: نباید فکر کنیم هر هیأت و مسجدی حلقه‌ی میانی است زیرا حلقه میانی بودن ویژگی‌های خاصی دارد.
حجت الاسلام میرمحمدیان در انتها تشخیص درست مسئله، شناختن ظرفیت‌ها و انتخاب راه حل درست را ۳ وظیفه ابتدایی حلقه‌های میانی دانست که در همه جای دنیا یکسان است و گفت: آنچه مدل امامت را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند، پله چهارم است که آن انجام اقدامات ذکر شده در مسیر و منطبق با تمدن اسلامی می‌باشد.
در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!