با تلاش امام محله چالسرای ایلام رقم خورد؛

جذب ۴۰ وام اشتغالزایی برای جوانان

جذب ۴۰ وام اشتغالزایی برای جوانان
مجتبی عظیمی
0
۲۱ مهر ۱۴۰۰

حجت الاسلام مرادویسی گفت: برای محقق شدن اشتغال پایدار ۳۵۰ نفر به بنیاد برکت برای دریافت وام معرفی شدند که از این تعداد ۴۰ نفر موفق به دریافت وام شدند.
حجت الاسلام حسین مرادویسی امام محله چالسرای ایلام با اشاره به اجرای طرح مواسات و مهرواره اوج اظهار داشت: یکی از بحثهایی که به فیض الهی به خوبی پیگیری و اجرا شد تهیه بسته‌های معیشتی در قالب مواد غذایی و لوازم التحریر و نوشت افزار برای نیازمندان است که توسط خیرین جمع آوری شده است.
امام محله چالسرای ایلام با بیان اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد اشتغال برای اهالی تصریح کرد: با توجه به تغییر بافت روستاها روستائیان به دامداری و کشاورزی و باغداری روی آوردند و در واقع دنبال مشاغل پایدار هستند به همین دلیل در جلساتی که با بنیاد برکت برگزار شد باشد ۳۵۰ نفر ثبت نام داشته باشند و از این تعداد ۴۰ نفر پذیرش شدند تا برای دریافت وام از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی اقدام کنند.
وی استفاده از کمکهای نهادهای حمایتی را برای تهیه مایحتاج نیازمندان مؤثر دانست و گفت: در حوزه زنبورداری و پرورش قارچ نیز اقداماتی برای ایجاد اشتغال انجام شده و از صندوق کارآفرینی مبالغی به این حوزه ها اختصاص یافته است.
به گفته حجت الاسلام مرادویسی در زمینه اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند نیز افرادی به نهادهای مربوطه نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی شدند و از امکانات این حوزه بهره‌مند شدند.
راهیار بنیاد هدایت در استان ایلام با اشاره به روند رو به رشد برگزاری روضه های خانگی افزود: این جلسات با حضور حداکثری اهالی با حدود ۲۵۰ نفر جمعیت برگزار شد که در مناسبهای مختلف به ویژه ایام محرم و صفر و در ایام خاص برنامه های موثر و متنوعی اجرا می کند.
امام محله مسجد امام خمینی(ره) چالسرای استان ایلام از برگزاری جلسات مفید مشاوره خانواده در این مسجد خبر داد و یادآور شد: برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی، مشکلات خانواده هایی که دچار چالش شده اند را مورد بررسی و حل و فصل قرار می دهیم؛ درواقع با تعامل و رابطه دوستانه در زمینه رفع مشکلات خانوادگی حرفی برای گفتن داریم.
وی رهایی از مشکلات جامعه را در گرو حل مشکلات خانوادگی دانست و گفت: پیشرفت در این راستا نتیجه همگرایی و هم افزایی حاکمیتی و دستگاه های مسئول است که در این صورت قطعا نتایج مطلوب‌تری به دست خواهیم آورد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!