مدیرعامل بنیاد هدایت:

فعالیت‌ مساجد باید متناسب با نیاز مردم و محلات باشد/شبکه امامت را ارتقاء می‌دهیم

فعالیت‌ مساجد باید متناسب با نیاز مردم و محلات باشد/شبکه امامت را ارتقاء می‌دهیم
مجتبی عظیمی
0
۲۵ مهر ۱۴۰۰
مدیرعامل بنیاد هدایت با بیان اینکه مهرواره «اوج» نهضتی ماندگار در ارتقای مواسات و همدلی مسجدی‌ها است، گفت: در حال حاضر تمرکز فعالیت‌ها در بنیاد هدایت روی توانمندسازی و ارتقای شبکه امامت در مسجدمحوری و محله‌محوری است.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام «سیدناصر میرمحمدیان»  ضمن گفت و گویی در خصوص اهمیت جایگاه مساجد و امامان جماعات، اظهار کرد: مساجد دارای نقش‌های بسیار متعددی در جامعه هستند که رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و از میان بردن مشکلات مردم بخش مهمی از این نقش و رسالت است.
مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: با توجه به شیوع کرونا، بسیاری از مساجد در سطح کشور در راستای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، به خدمت پرداختند و شاهد مواسات و همدلی‌ها در بطن مساجد با مشارکت مردم بوده‌ایم.
وی در خصوص جایگاه مهم مساجد در این عرصه بسیار ارزشمند بیان کرد: مساجد، پایگاه های مهم اجتماعی در توسعه مواسات، همدلی و رفع مشکلات مردم‌‌اند و باید مورد توجه و عنایت متولیان و مسئولان و خیرین در کمک رسانی به اقشار ضعیف جامعه باشند و ایده‌ها و طرح‌های حمایتی بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.
حجت الاسلام میرمحمدیان تاکید کرد: امامان مساجد با دغدغه‌مندی که در زمینه پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارند می‌توانند با جلب مشارکت‌های عمومی، مردم را پای کار بیاورند و در کنار اقامه نماز و برگزاری مراسم‌های دینی و فرهنگی، به پایگاهی مهم برای مراجعه مردم در رفع مشکلات و گرفتاری‌ها مبدل شود.
وی خاطرنشان کرد: احیای پرچم شبکه امت و امامت و مساجد، نهضتی بزرگ در تحقق اهداف است و نباید در این مسیر نورانی، احساس خستگی کنیم و بدانیم که راه سختی پیش روی داریم که البته در آن، بن‌بست وجود ندارد.
مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: تبلیغات گسترده دشمنان و همچنین کمبود نیرو و بودجه، نمی‌تواند ما را از حرکتی که آغاز کرده‌ایم ناامید کند، همه باید تلاش کنند فعالیت‌های مساجد باید متناسب با نیاز مردم و محلات باشد و با استفاده از ظرفیت‌ها برای حل مسائل و مشکلات مردم گام برداریم.
وی در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت‌های لازم در تحقق اهداف به خصوص در امر کمک‌های مومنانه و مواسات و همدلی افزود: آموزش، تولید محتوا، استفاده از فضای مجازی و هویت بخشی به برنامه‌های مسجد محور از جمله رویکردهای مهم در دستیابی به اهداف است.
حجت الاسلام میرمحمدیان همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره مهرواره اوج، بیان کرد: ارتقای خدمت رسانی و محور قرار دادن مسجد و محله در فعالیت‌ها از جمله محورهای مهم در برگزاری این جشنواره در سطح کشور است.
وی بیان کرد: مهرواره «اوج» نهضتی ماندگار در ارتقای مواسات و همدلی با محوریت مساجد و امامان محله است و در تلاش هستیم ۴ فرمان مقام معظم رهبری در خصوص حل مسئله را کاملاً اجرایی کنیم، یعنی در جهت شناسایی مسئله و شناخت ظرفیت‌ها و انتخاب راه‌حل و جهت‌گیری کلان نسبت به اهداف انقلاب اسلامی گام های اساسی برداریم.
مدیرعامل بنیاد هدایت مهم ترین رکن را احساس مسئولیت امامان محله نسبت به مشکلات مردم و محلات برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمرکز فعالیت‌ها روی توانمندسازی و ارتقای شبکه امامت در مسجدمحوری و محله محوری است و در این راه به برنامه ریزی دقیقی نیاز داریم.
در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری شبستان
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!