مدیر اداره تبلیغات اسلامی ایوان غرب:

هماهنگی نهادها و مساجد از نتایج مهرواره اوج است

هماهنگی نهادها و مساجد از نتایج مهرواره اوج است
مجتبی عظیمی
0
۲۷ مهر ۱۴۰۰
حجت الاسلام عبدی گفت: هماهنگی مساجد و نهادهایی نظیر هیئات مذهبی، سپاه پاسداران و نهاد امامت جمعه در فعالیت های مختلف اتفاقی بود که با مهرواره اوج رقم خورد.
حجت الاسلام علی عبدی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایوان از توابع استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به دلایل اجرای موفق طرح مهرواره محله همدل در این شهرستان اظهار داشت: از جمله این دلایل می‌توان به نحوه تبلیغ مطلوب و مؤثر و پای کار آمدن روحانیون، فعالین فرهنگی و در رأس آن ها امام جمعه و فرماندار و همه نهادهای مربوطه اشاره داشت.
وی تسهیل گری در هماهنگی مساجد، هیئات مذهبی و سپاه پاسداران و همچنین استفاده از ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج را از نتایج طرح مهرواره اوج دانست و تصریح کرد: با تکیه بر روحانیت و فعالین فرهنگی که مسجدی هم هستند در این راستا اقدامات خوب و تأثیرگذاری انجام شد.
حجت الاسلام عبدی وجود یک مسئول اداره تبلیغات را در بین فعالین فرهنگی و روحانیون و هیئتی ها را در نتایج مثبت این طرح مؤثر دانست و افزود: برای تحقق طرح لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب، برنامه آمایش مساجد فرهنگی بسیار راهگشا بود.
به گفته مدیر اداره تبلیغات شهرستان ایوان غرب تمام اطلاعات لازم حتی مشکلات مساجد در شناسنامه فرهنگی آن ها یعنی همان طرح آمایش  به ثبت رسیده است.
وی نقش شریکه الامام را در تحقق اهداف عملی مسجد مؤثر خواند و یادآور شد: اگر شریکه الامام از لحاظ قدرت بیان و جذب کودکان، نوجوانان و جوانان توانایی داشته باشد همچنین با گذراندن دوره های تخصصی مشاوره خانواده، مسائل مذهبی، اعتقادی و احکامی می‌تواند در این مسیر موفق عمل کند.
وی با تأکید بر ترغیب و تشویق و ایجاد انگیزه در اجرا و پیشبرد اهداف طرح عنوان کرد: تعداد مساجد شهرستان ایوان به عدد ۵۳ می رسد که از این تعداد ۳۰ مورد آن ها فعال بوده و در این میان تنها ۱۲ مسجد از حضور روحانی بهره مند هستند.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!