امام روستایی که خدماتش او را محبوب دل اهالی کرده است

امام روستایی که خدماتش او را محبوب دل اهالی کرده است
مجتبی عظیمی
0
۲۷ مهر ۱۴۰۰

حجت الاسلام زنگویی چند سالی است که در روستای دهنو مشغول خدمت به مردم است و با این خدمت رسانی چنان در دل مردم جا کرده است که مردم اجازه نمی دهند وی به جای دیگری نقل مکان کند.
حجت الاسلام یوسف زنگویی امام روستای دهنو بخش دیهوک از توابع شهرستان طبس در گفت و گو با خبرنگار واحد رسانه بنیاد هدایت در خصوص مهرواره اوج اظهار داشت: با همراهی اهالی توانستیم در ایجاد خانه بهداشت و مدرسه قدم های خوبی برداریم.
امام روستای دهنو با بیان دست آوردهای مهرواره اوج افزود: مهرواره اوج فرصتی برای خدمت رسانی به مردم با محوریت مسجد است.
وی بیان کرد: ظرف مدت سه سال هیئتی جهادی شکل گرفت و با همراهی بسیج مردمی مسجد را تعمیر و شبستان حضرت فاطمه(س) را به مسجد اضافه کردیم تا برای برگزاری مراسماتی چون اعتکاف و برنامه های فرهنگی در اختیار مردم قرار بگیرد.
امام روستای دهنو عنوان کرد: مدرسه در حال تخریب بود و با حضور خیرین کلنگ آن زده و مدرسه ای دو طبقه ساخته شد و همه اتفاقات به وسیله مردم رقم خورده است.
وی تصریح کرد: علی رغم جمعیت ۷۰۰ نفری روستا، فاقد خانه بهداشت بودیم و به همت خیرین و مردم توانستیم خانه بهداشتی را احداث کنیم.
حجت الاسلام زنگویی خاطرنشان کرد: دو سالن قالی بافی نیز در روستا راه اندازی شده است و تاکنون بیش از ۵ قالی با نیت نذورات و خیرات ویژه عتبات عالیات و مسجد بافته شده و حتی در مواردی با چنین نیتی، خواهران قالیباف حاجت گرفته اند.
وی گفت: موردی بود که یکی از اهالی با وضو برای بافت قالی حضور داشت و حاجت خود را گرفت و پس از سالها خداوند به ایشان دو پسر به نام علی اکبر و علی اصغر عطا کرد و گزارش مستندی نیز از ایشان تهیه شده است.
امام روستای دهنو افزود: در این مسجد جلسات متعددی برگزار شده و مناطق اطراف را نیز تحت پوشش برنامه ها قرار می دهیم، اهالی بسیار ولایت مدار هستند و حضوری پرشور در کارهای جهادی دارند و برنامه های مختلف فرهنگی با همراهی خیرین برگزار می شود.
وی بیان کرد: با نذورات مردمی ۵۰ کامیون شن آوردیم و زمین را مسطح و غسال خانه را تعمیر کردیم و همچنان نیز کمی ها و کاستی ها و نیازها با مشارکت مردم رفع می شود.
حجت الاسلام زنگویی عنوان کرد: شوق خدمت به اهالی روستا، ما را در این منطقه ماندگار کرد، بنده طلبه کوچکی هستم و دوست دارم گمنام باشم، اما سازمان تبلیغات خواست مستندی تهیه و فعالیت ها رسانه‌ای شود.
وی تصریح کرد: پیشنهادهایی شده است که امام جمعه شوم و وقتی تحصیلات خود را تکمیل کرده بودم، مردم روستا اجازه ندادند از این جا بروم و مادرم خواستند تا زمانی که در قید حیات هستند این جا بمانم و من نیز مانده ام و با روحیه مضاعف کارها را جلو می برم و در خدمت مردم هستیم.
امام روستای دهنو خاطرنشان کرد: برنامه هایی در مورد تعمیر و بهسازی دبیرستان روستا داریم، همچنین در خصوص اوقات فراغت و کلاس داری نیز طرح هایی در دست اقدام است و وقتی دانش آموزان نماز می آیند دوره های قرآن و برنامه های مختلف فرهنگی را برای آن ها برگزار می کنیم.
این شرکت کننده مهرواره اوج گفت: در زمینه اشتغال برای خواهران برنامه هایی داشتیم اما عمده فعالیت ها کشاورزی و دامداری است و قناتی در این باره وجود دارد اما به دلیل کم آبی اغلب جوانان به سمت شهر و یا تحصیل رفته اند و چندین نفر نیز با تحصیلات خود به سمت کار در معادن می روند و برخی تحصیل کرده اندو معلم روستا شده اند.
حجت الاسلام زنگویی افزود: در حال حاضر در روستا کارگاه قالی بافی فعال است و ۱۵ نفر مشغول به کارند و قالی ها را برای عتبات عالیات تولید می کنند البته می توان از این ظرفیت برای اشتغال نیز استفاده کرد.
وی تصریح کرد: در گذشته نیز کمیته امداد دار قالی در منازل برپا می کرد اما بسیاری از دختران ازدواج کرده اند و یا در حال تحصیل هستند و امیدواریم دوباره قالی بافی رونق مجددی بگیرد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!