توسط امام روستای اسلام آباد رقم خورد؛

برگزاری کلاس آموزش تعمیر لوازم خانگی

برگزاری کلاس آموزش تعمیر لوازم خانگی
مجتبی عظیمی
0
۲۸ مهر ۱۴۰۰
امام روستای اسلام آباد که خود در تعمیر لوازم خانگی دستی دارد، اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی تعمیرات لوازم خانگی کرده و از این طریق زمینه را برای حضور بیشتر جوانان در مسجد فراهم کرده است.
حجت الاسلام امیر جهانی امام جماعت مسجد قدس روستای اسلام آباد شهرستان گالیکش از توابع استان گلستان و یکی از شرکت کنندگان مهرواره اوج در گفت و گو با خبرنگار واحد رسانه بنیاد هدایت در تشریح فعالیت‌های  مسجد محور خود اظهار داشت: بعد از رهبر معظم انقلاب در زمینه ارتقای خدمت رسانی مساجد، سعی بر آن داشتیم که مبالغی را از خیرین روستا جمع آوری و بین نیازمندان تقسیم کنیم؛ این اقدام در ۷ مرحله صورت گرفت که در هر مرحله به  ۲۰۰ خانواده کمک رسانی کردیم.
حجت‌الاسلام جهانی از تشکیل گروه جهادی و گروه امنیت خبر داد و بیان داشت: گروه امنیت شبانه در روستا گشت دارند  و گروه جهادی پایگاه یاسر را نیز در روستا تشکیل دادیم که این گروه توانسته است به ساخت و ساز  و تعمیرات منازل محرومان و ساخت سرویس‌های بهداشتی برای این عزیزان بپردازد.
امام جماعت مسجد قدس گریزی هم به موضوع تأمین جهیزیه برای جوانان زد و بیان داشت: برای تأمین جهیزیه زوج‌های جوان را به مؤسسه ای در شهر آزادشهر معرفی نمودیم تا به آنها کمک رسانی شود.
حجت الاسلام جهانی فعالیت های قابل توجهی برای ایجاد اشتغال در روستا داشت و اظهار داشت: بنده خودم مدرک تعمیر لوازم خانگی با تجربه ای ۱۵ ساله دارم که کلاسی آموزشی با این موضوع در کنار  کلاس‌های احکام، قرآن، تواشیح و طب سنتی را برگزار کردم که این اقدام برای جذب جوانان به مسجد بسیار ثمربخش بود.
وی به برنامه های کمک درسی  برای جوانان اشاره کرد و افزود: برای جوانانی که برای کنکور آماده می شوند به صورت خصوصی و عمومی کلاس عربی تشکیل دادیم تا به موفقیت تحصیلی این عزیزان کمک کرده باشیم.
امام جماعت مسجد قدس موضوع آموزش کفن و دفن و نماز میت به اهالی روستا را مطرح و بیان کرد:سعی بر آن داشتیم که به اهالی احکام عملی کفن و دفن و نماز میت را آموزش دهم تا در مواقع اضطرار بتوانند نیاز خود را برطرف نمایند.
حجت الاسلام جهانی از تصمیمات و برنامه‌های خود در مهرواره اوج گفت و اضافه کرد: با توجه به اینکه ۴۰ درصد از اهالی روستا را برادران اهل تسنن تشکیل می‌دهند تصمیم بر آن داریم که فعالیتهای مسجد را افزایش دهیم و با توجه به شیوع کرونا سعی داریم تا کلاس ها و کارگاه ها را در فضای باز تشکیل دهیم تا مردم و جوانان بیشتری باخاطری آسوده در کلاس‌ها شرکت کنند و جذب مسجد شوند.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!