اقدامات امام روستای بام در یک نگاه

اقدامات امام روستای بام در یک نگاه
مجتبی عظیمی
0
۲۸ مهر ۱۴۰۰
حجت الاسلام محمدی طرقی یکی از شرکت کنندگان مهرواره اوج است که در راستای ارتقای خدمت رسانی مساجد اقدامات متنوعی را از قبیل توزیع بسته های معیشتی، توزیع غذای گرم، توزیع لوازم التحریر، کمک به احداث کارگاه تولید چینی و مواردی از این دست کرده است.
حجت الاسلام حمزه محمدی طرقی امام جماعت مسجد جامع روستای بام شهرستان اسفراین در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در خصوص فعالیت‌های مسجد محور  اظهار داشت: در رابطه با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی فعالیت‌های خوبی با کمک خیرین انجام شد و در ایام کرونا توانستیم بسته های زیادی را فراهم کرده و در بین نیازمندان توزیع نمائیم.
امام جماعت مسجد جامع روستای بام افزود: در ماه رمضان و شب های قدر و ایام عید نوروز بسته‌های معیشتی و حتی غذای گرم در اختیار نیازمندان قرار گرفت و در روستاهای اطراف نیز با همت خیرین خدماتی در جهت حمایت از نیازمندان ارائه شد.
وی بیان کرد: قرارگاه شهید سلیمانی نیز فعالیت‌های خوبی را شکل داد و مردم در قالب این طرح هریک از اقلامی را که می‌توانستند و در حد توانشان بود را در اختیار خانواده های نیازمند می دادند و کمک‌های نقدی و غیر نقدی سوی خیرین نیز بین این عزیزان توزیع شد.
محمدی طرقی تصریح کرد: در این اواخر نیز دو هزار پرس غذای گرم توزیع شد و همچنان ادامه دارد، ضمن اینکه متناسب با بازگشایی مدارس نیز تعدادی لوازم التحریر تهیه و بین بچه های نیازمند تقسیم شده است.
وی در مورد دیگر فعالیت‌ها عنوان کرد: توزیع بسته های معیشتی و اشتغال در مهرواره اوج مورد توجه ویژه ای قرار گرفت، یکی از کارهایی که در این ایام انجام شد شرکت در طرح واکسیناسیون بود و بیش از ۹۵ درصد از اهالی واکسیناسیون را انجام دادند.
امام جماعت مسجد جامع روستای بام شهرستان اسفراین خاطرنشان کرد: کارهایی در راستای اشتغال زایی نیز انجام شده که کمک برای تولید قارچ  توسط یکی از اهالی یکی از این موارد است، همچنین یکی از افراد از اهالی مشهد برای اشتغال زایی ابه ایجاد کارگاه چینی اقدام کرد.
وی ادامه داد: با پیگیری لازم و رایزنی با فرمانداری جهت دریافت وام این کار صورت گرفت و اکنون بالغ بر ۲۵ نفر در این کارگاه مشغول به کار هستند.
حجت الاسلام محمدی طرقی بیان کرد: ارائه مشاوره‌ در حفظ بنیان خانواده و ایجاد صلح و سازش میان زوجین متقاضی طلاق در جهت مقابل با آسیب‌ها یکی دیگر از اقدامات مهم است، متأسفانه طلاق یکی از آسیب‌های جدی است و گاهی خانواده‌هایی دارای چند فرزند نیز از یکدیگر جدا می شوند.
وی تاکید کرد: باید در جهت پیشگیری از طلاق در زمینه مشاوره و اشتغال زایی و رفع مشکلات اقتصادی اقدام کرد و در این باره از طریق مشاوره چندین پرونده ختم به خیر شده و چندین پرونده نیز دوران مشاوره را سپری می کنند.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!