مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان:

امامان محله پیشتاز محرومیت‌زدایی در کشور | مهرواره اوج اتمسفر مثبت جامعه امروزی است

امامان محله پیشتاز محرومیت‌زدایی در کشور | مهرواره اوج اتمسفر مثبت جامعه امروزی است
مجتبی عظیمی
0
۰۱ آبان ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام نبی زاده، «مهرواره اوج» را اتمسفر مثبت جامعه امروزی دانست و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به‌واسطه ظرفیت‌های خوبی که دارد در دو سطح «جهاد تبیین» و «جهاد عینی و عملیاتی» می‌تواند نقش‌آفرینی کرده و مردم را به صحنه اجرایی کردن اهداف انقلاب در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی کشاند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به نقش سازمان تبلیغات در همراه کردن مردم به سمت تحقق اهداف انقلاب اسلامی، اظهارداشت: سازمان تبلیغات، با ظرفیت‌هایی که دارد از جمله امام محله و بنیاد هدایت، در دو سطح می‌تواند در جریان اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری، نقش‌آفرینی و اثرگذار باشد.

دو سطح کاربردی برای اجرای منویات رهبری
وی سطح اول را «تبیین» عنوان کرد و گفت: “رفتار” زاییده اهداف انسان و زاییده آن چیزی است که در فکر انسان‌ها تحت عنوان اهداف و نیات می‌گذرد و ما اگر بخواهیم اقدامی مشترک در سطح ملی، مثلاً “جهاد مواسات” داشته باشیم، این جهاد احتیاج به یک پیش‌نیاز ضروری تحت عنوان «جهاد تبیین» دارد؛ یعنی مواسات ابتدا باید برای مردم، از حیث مبانی تبیین شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، “جهاد مواسات” را یک نمونه از به دوش کشیدن بار انقلاب دانست و گفت: اساس انقلاب بر دوش مردم بوده و آحاد و اقشار جامعه باید این مسأله را در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور رسانند و سازمان تبلیغات با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارد، باید این مهم را با زبان مردم، برای مردم تبیین کند که “مواسات” یک نمونه از آن است.

سطح اول؛ «جهاد تبیین»
به گفته حجت‌الاسلام نبی زاده سازمان تبلیغات و بنیاد هدایت در نخستین سطحی که می‌تواند اثرگذار باشند “جهاد تبیین” است.

سطح دوم؛ «عملیات»
وی، دومین سطح در جریان اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری را «عملیات» دانست و گفت: عملیات‌های مختلفی بر دوش مردم باید اتفاق بی افتد، که یکی از آن عملیات‌ها “مواسات” است.
حجت‌الاسلام نبی زاده، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ۲۰/۵/۱۴۰۰ مبنی بر اینکه «مسجد جلوه مردمی بودن نظام اسلامی است»، افزود: بر این اساس دومین سطح در اجرایی کردن فرمایشات معظم‌له باید با محوریت مسجد و از نقطه کانونی آن آغاز شود و سازمان تبلیغات به‌واسطه مردمی بودنش، می‌تواند به‌خوبی در این زمینه نقش‌آفرینی کند؛ از این حیث که آدم‌هایی دارد که یک‌جا نامشان «امام محله»، یک جا «امام پایگاه اجتماعی» و یک‌جا اسمشان «امام روستا» است.

نقش‌آفرینی در سطوح ۲ گانه برای تحقق تمدن نوین اسلامی
وی بیان کرد: سازمان تبلیغات با استفاده از این ظرفیت و قالب‌های فوق‌الذکر، می‌تواند به دوردست‌ترین نقاط زمین، مبلّغ اعزام کرده و مردم را برای نیل به سمت اهداف انقلاب اسلامی از جمله “جهاد مواسات” به حرکت درآورند.
حجت‌الاسلام نبی زاده، در جمع‌بندی بخش اول سخنان خود، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به‌واسطه ظرفیت‌های خوبی که دارد در دو سطح «جهاد تبیین» و «جهاد عینی و عملیاتی» می‌تواند نقش‌آفرینی کرده و مردم را به صحنه اجرایی کردن اهداف انقلاب در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی کشاند.

اقدامات اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در اجرایی کردن منویات رهبری
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در پاسخ به این سؤال که «حضرت‌عالی به‌عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، نسبت به دو سطحی که مطرح کردید، چه اقداماتی انجام داده‌‎اید؟»، گفت: کلیه مطالب فوق‌الذکر، صرفاً یک حرف و برنامه ایده‌آل نبود؛ بلکه گزارشی از مجموعه اقداماتی که است که توسط اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان انجام شده است.

ورود بنیاد هدایت به جریان مسجد و بهره‌گیری از ظرفیت مساجد
وی، افزود: بحمدالله بعد از ورود بنیاد هدایت به جریان مسجد، کارها به‌صورت منسجم، نظم بهتری یافت و بهره‌گیری از ظرفیت مساجد با به‌کارگیری روحانیت حوزه‌های علمیه نمود بسیار خوبی پیدا کرد.
حجت‌الاسلام نبی زاده، با تأکید بر اینکه قرارگاه “مسجد” به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قرارگاه‌های فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان است، گفت: جهاد در هر دو سطح “تبیینی” و “عملیاتی” در استان خوزستان، امروزه در مساجد سطح استان خوزستان شکل گرفته است.

اهمیت توانمندسازی امامان محله برای حل مشکلات محلات
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به اهمیت توانمندسازی امامان محله برای حل مشکلات محلات، گفت: قصه امام محله و امثالهم، همگی قائم به فرد هستند؛ یعنی اگر یک روحانی فاضل و توانمند در محله‌ای محروم مستقر شود، می‌تواند در مدت کوتاهی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، بسیاری مشکلات آن منطقه را حل کند.
حجت‌الاسلام نبی زاده، در ادامه تصریح کرد: هرچقدر که آموزش‌های بنیاد هدایت و سازمان تبلیغات در زمینه‌های معرفتی و مهارتی به امامان محله، چه در گستره کمی و چه کیفی افزایش پیدا کند، به‌تبع خدمات بهتری توسط روحانیت در مناطق محروم کشور، انجام خواهد گرفت.

«مهرواره اوج» مانور خدمت‌رسانی به مردم
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، «مهرواره اوج» را مانور خدمت‌رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: بنیاد هدایت در مهرواره اوج، می‌تواند هم‌زمان با مانور فرهنگی، نیروهای خود را آموزش دهد؛ به‌طور مثال در عملیات «محله همدل» یا «مهرواره اوج» مبلغان سازمان تبلیغات علاوه بر اینکه آموزش کار خدمت‌رسانی و فرهنگی می‌دیدند، در صحنه عملیات واقعی نیز منشأ اثر و برکت بودند و این یعنی مانور واقعی خدمت‌رسانی به مردم که اقدامی ویژه و شاخص از سوی بنیاد هدایت سازمان تبلیغات بود.

کارکردهای «مهرواره اوج»…
حجت‌الاسلام نبی زاده، با اشاره به کارکردهای «مهرواره اوج»، اذعان کرد: این مهرواره می‌تواند نگاه آحاد و اقشار جامعه به‌خصوص خواص و فعالان فرهنگی را به فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای پیاده‌سازی آن‌ها در کف میدان عمل سوق دهد. همچنین می‌تواند هم‌آهنگی میان روحانیت حوزه‌های علمیه برای تحقق اهداف انقلاب و محرومیت‌زدایی از محلات کشور، ایجاد کند.
وی، با بیان اینکه «مهرواره اوج» می‌تواند اتمسفر مثبتی در جامعه ایجاد کند، گفت: به نسبت و میزانی که سطح مهرواره و گستره کمی و کیفی آن زیادتر شود، به همان نسبت می‌تواند اتمسفر و جو خوبی در جامعه ایجاد کند.

استقبال مساجد و امامان محله خوزستان از «مهرواره اوج»
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در بخش پایانی سخنان خود، با بیان اینکه استان خوزستان در ثبت مسجد با فاصله چشم‌گیری از استان دوم، در رتبه اول مهرواره اوج قرار گرفته است، اظهارداشت: این استان در ثبت مسجد استان اول و در لبیک‌گویی امامان محله در رتبه دوم «مهرواره اوج» قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام نبی زاده، استقبال مساجد و امامان محله خوزستان از «مهرواره اوج» را عالی توصیف کرد و گفت: ما این روند را عالی میدانیم؛ چراکه استان خوزستان را استانی ولایی دانسته و بوی خوش ولایتمداری از سر تا پای اقوام خوزستان به مشام می‌رسد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در پایان ضمن تقدیر از خبرنگاران، گفت: مهرواره اوج یک فرصت برای معرفی دستاوردهای انقلاب است و خبرنگاران با انتشار اخبار مثبت در این خصوص، می‌توانند به این مسیر سرعت بیشتری بخشند.

در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!