با تلاش های امام روستا محقق شد؛

رفع موانع صادرات خرمای روستا

رفع موانع صادرات خرمای روستا
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۵ آبان ۱۴۰۰

روستای فیه شاوردی یکی از روستاهای فعال در تولید خرما است که با مشکلاتی برای صادرات محصول خود روبرو شده بود؛این موانع با رایزنی های حجت الاسلام مقدم و پیگیری اهالی مرتفع شد.

حجت الاسلام حسین مقدم امام روستای فیه شاوردی از توابع شهرستان شادگان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به فعالیت ها و اقدامات شاخص مسجد صاحب الزمان(عج) اظهار داشت: با تشکیل هیئت های مذهبی از اعضای مسجد و اهالی روستا، فعالیت ها و برنامه های دینی و معرفتی پایگاه به نوعی تقویت شدند.

امام روستای فیه شاوردی از تشکیل گروه های جهادی شهدای مدافع حرم به منظور حل مشکلات اهالی روستا خبر داد و افزود: گروه های جهادی به منظور رفع محرومیت زدایی از روستا پای کار آمدند و در مدت فعالیت خود اقداماتی چون تعمیرات اساسی ۴ منزل مسکونی اهالی، بازسازی و تعمیرات مدرسه و چند سرویس بهداشتی را نیز به مرحله اجرا رساندند.
وی با اشاره به حل مسئله اختلافات چندین ساله طایفه‌ای در این روستا تصریح کرد: با رایزنی و مشورت با بزرگان و ریش سفیدان روستا و واسطه کردن این عزیزان اختلافات طایفه ای چندین و چند ساله به صلح و سازش منتهی شد.
به گفته حجت‌الاسلام مقدم با حمایت بنیاد علوی قطعه زمینی به منظوراحداث زمین چمن در اختیار قرار گرفته است تا جوانان و نوجوانان بتوانند از آن بهرمند شوند. با پیگیری دهیار بحث رنگ آمیزی مسجد و لایه روبی رودخانه و اقداماتی از این دست در حال اجرا است.
وی صادرات بالای خرما از روستا را یادآور شد و افزود: مشکل فروش و صادرات خرما از این روستا با تشکیل جلسات و پیگیری های اهالی مرتفع گردید و در راستای پیشرفت برنامه های این روستا جلساتی با شورا و نیروی انتظامی برگزار کردیم تا ضمن شناسایی دقیق مشکلات در راستای حل آنان گام برداریم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!