معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

نقش اصلی امامان محله، زمینه‌سازی شکوفا شدن استعدادهای محله است

نقش اصلی امامان محله، زمینه‌سازی شکوفا شدن استعدادهای محله است
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۶ آبان ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام عزت زمانی گفت: معتقدیم یک امام محله نباید همه تخصص‌ها را داشته باشد، ولی نقش اصلی امام محله این است که زمینه‌ساز شکوفا شدن استعدادهای محله‌ها شود، یک روحانی زمانی به معنای واقعی امام محله محسوب می‌شود که در درجه اول ضریب نفوذ خوبی در محله داشته باشد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت ، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی در جمع روحانیون مستقر و امامان محله و روستا اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: وسعت کارها و فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی به وسعت فضاهای است که مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی است.

وی با بیان اینکه این گونه فعالیت‌ها باید با جدیت روحانیون مستقر در مناطق مختلف پیگیری شود گفت: همه باید شاهد تأثیرات فعالیت‌های روحانیون مستقر به‌صورت ملموس و محسوس باشند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: یکی از اقدامات که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است توجه به فعالیت‌های سازنده و اثرگذار در فضای مجازی است چرا که اکنون قریب به ۵۰ میلیون کاربر ایرانی در این فضا فعالیت دارند که اغلب آنها را قشر جوان و نوجوان شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نوجوانان و جوانانی که در فضای مجازی حضور دارند در معرض آسیب‌ها و ناملایمات این فضا قرار خواهند گرفت گفت: باید برای این قشر از جامعه در این فضای مجازی برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گیرد.

حجت‌الاسلام عزت زمانی عنوان کرد: در مسئله حاشیه‌نشینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی هنوز نگاهی که باید به اهمیت روحانیون مستقر در این مناطق داده نمی‌شود و وقت زیادی از ما صرف تبیین این اهمیت می‌شود.

وی ابراز کرد: ما معتقدیم یک امام محله نباید همه تخصص‌ها را داشته باشد، ولی نقش اصلی امام محله این است که زمینه‌ساز شکوفاشدن استعدادهای محله‌ها شود، یک روحانی زمانی به معنای واقعی امام محله محسوب می‌شود که در درجه اول ضریب نفوذ خوبی در محله داشته باشد و با هماهنگی و مردم محلات ظرفیت‌های محلات را ساماندهی کند، مثلاً از طریق باشگاه ورزشی و همراهی با آحاد مردم، جوانان را به سمت مساجد جذب کند

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه ما متوجه مشکلات معیشتی روحانیون مستقر هستیم و می‌دانیم امام محله‌ای که در کف میدان است باید با دست باز اقتصادی حرکت کند، بیان کرد: در نظام امامت محله، معتقدیم که اگر کسی خوب رسالت خویش را انجام دهد و تخصص لازم را کسب نماید، حتی اغلب مسائل اقتصادی آن تأمین خواهد شد

وی اظهار داشت: سند ملی مسجد به‌زودی آماده می‌شود و امید که این سند یک میثاق نامه مشترک بین دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات و معضلات روحانیون مستقر باشد.

حجت‌الاسلام عزت زمانی با صحیح دانستن انتقاد تشتت در اعلام سایت های مختلف معرفی شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به روحانیون مستقر گفت: این تشتت ما را هم آزرده می کند ولی حقیقت این است که هر سایت کارکرد خود را دارد، گرچه به دنبال آن هستیم که همه سایت در یک آدرس اینترنتی تجمیع شوند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: توانمندسازی روحانیون و مبلغین را وظیفه خود می دانیم، گرچه این رسالت اصلی برعهده های حوزه های علمیه است  و باید حوزه های علمیه در راستای مهارت افزایی تبلیغی طلاب و روحانیون بیش از پیش اقدام کند.

وی تاکید کرد: امام محله و مبلغ مستقر نباید صرفا یک امام جماعت باشد و حیطه وظیفه خود را منحصر به یک اقامه نماز جماعت کند، بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی  تمام تلاش خود را می کند که این رویکرد را تغییر دهد و مبلغین مستقر را به معنای حقیقی به یک امام محله همه جانبه تبدیل شود.

در ابتدای این جلسه، برخی از معاونین و مبلغین در بیان نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود با معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به تقویت مهارت های تبلیغی  و آموزش به روز در عرصه فضای مجازی، معرفی کانال های مناسب جهت تبلیغ تاکید کردند.

بعضی دیگر از روحانیون مستقر بر شبکه سازی موثر فی مابین مبلغین مستقر، توجه به مشکلات اقتصادی مبلغین و ادامه طرح های موفق تبلیغی گذشته و ممانعت از رهاشدگی طرح ها توصیه کردند.

لینک در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!