گزارشی از نشست 3 روزه بانوان راهیاران بنیاد هدایت؛

گامی مؤثر در توانمندسازی شبکه شریکه الامام

گامی مؤثر در توانمندسازی شبکه شریکه الامام
مجتبی عظیمی
0
۰۸ آبان ۱۴۰۰

خانم زادقاسمی از استقبال خوب بانوان راهیار از نشست هم اندیشی شهید لندی خبر داد و اثرگذاری این اردو در افزایش انگیزه افراد را فراتر از تصور خود خواند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، نشست هم اندیشی شبکه شریکهالامام به یاد شهید قهرمان علی لندی با حضور راهیاران منطقه‌ای، استانی و ستادی از روز پنجشنبه ۶ آبان‌ماه به مدت سه روز و با حضور ۲۳ راهیار استانی و ۷ راهیار ستادی و با هدف دست یابی به گام سوم مهرواره اوج در استان قم برگزار شد.
در نخستین روز از این نشست حجت الاسلام مهدی موحد مدیر بخش پژوهش بنیاد هدایت، به ارائه مباحثی پیرامون گعده داری همچون نحوه انتقال پیام به مخاطب و روش‌هایی برای جلب ذهن در گعده داری پرداخت و به ارزش ویژه گعده به عنوان راهبردی ترین ابزار بنیاد هدایت اشاره کرد.


سپس کارگاه حل مسئله با تدریس مهندس حسن قاسمی دستیار مدیر عامل بنیاد هدایت برگزار شد که در آن مهارت‌های اولیه جهت حل مسئله در محله، در قالب ۷ گام بیان شد که شناسایی وضع موجود، ترسیم وضع مطلوب، اولویت بندی مسائل جهت اقدام برای رفع، ریشه یابی مسائل، شناسایی ظرفیت‌ها، راه حل یابی و انتخاب بهترین راه حل به عنوان گام‌های لازم جهت حل مسائل در این کارگاه مطرح شدند.
سپس بوم حل مسئله در قالب ۳ حلقه ۱۰ نفره با سرگروهی نازنین جهانی(سرپرست گروه شهید سلیمانی)، الهه منصوری(سرپرست گروه شهید ابراهیم هادی) و زینب شرافتی(سرپرست گروه شهید حججی) با هدف پیاده‌سازی عملی و تثبیت آموزش‌ها اجرا شد.
همچنین در دومین روز از نشست هم اندیشی شهید لندی، دو کارگاه ارتباط مؤثر با تدریس حجت الاسلام محمدجواد محمودی مشاور امور خانواده برگزار گردید.


در این کارگاه‌ها ارتباط مؤثر به عنوان مهمترین مهارت از بین تمامی مهارت‌ها معرفی شد و تعریف ارتباط مؤثر و بیان ضرورت و اهمیت آن، دسته بندی‌های انسان‌ها به سه گروه ذلیل، متوسط و عالی و بیان ویژگی‌های هر یک از این سه دسته، ابزارهای لازم جهت دست‌یابی به ویژگی‌های یک انسان عالی، نحوه مواجهه سه شخصیت فوق با نیازها و موانع از جمله مباحثی بود که در این دو کارگاه‌ بیان شد‌.
حجت الاسلام امید محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت در ادامه نشست به تبیین رسالت شبکه راهیاری پرداخت و سپس بوم راهیاری در قالب سه گروه ذکر شده و با مباحثه میان بانوان اجرا شد.
در روز سوم این نشست نیز مریم زاد قاسمی عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت و فاطمه گنجی فعال اجتماعی به ارائه مباحثی پیرامون تطبیق کار و زندگی پرداختند که مدیریت زمان، اولویت بندی کارها، توجه به سلامت، مهارت ابراز احساسات، بیان نقش و جایگاه زن، نحوه همسرداری و فرزند پروری از جمله مباحثی بود که توسط این دو بانو آموزش داده شد.


سپس نماینده حلقه‌ها به ارائه خروجی‌ بوم‌های خود پرداختند که از گروه شهید سلیمانی سرکار خانم دهقانی، از گروه شهید ابراهیم هادی سرکارخانم حیدری و از گروه شهیدحججی سرکار خانم رضایی نتایج بوم‌های خود را در حضور داوران ارائه دادند و به معضلات و مسائل حوزه راهیاری اشاره کردند و سپس راهکارهایی جهت حل این مسائل بیان شد. در نهایت حلقه شهید ابراهیم هادی با کسب بیشترین امتیاز از داوران به عنوان گروه اول انتخاب شد و  از اعضای دو حلقه دیگر نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
در مراسم اختتامیه این نشست نیز حجت الاسلام محمد پشم فروش دبیر مهرواره اوج به جمع بندی مباحث پرداخت و به ۸ گام برنامه ریزی شده در این مهرواره اشاره کرد که لبیک گویی، آمایش، توانمندسازی راهیاران استانی و شهرستانی، برگزاری برنامه های مختلف همچون گعده و کارگاه‌های حل مسئله، ثبت فعالیت‌ها در سامانه، ارزیابی فعالیت‌ها، انتخاب برگزیدگان ملی از راهیاران شهرستانی به ترتیب به عنوان ۸ گام تعریف شده در مهرواره اوج معرفی شدند.


مریم زاد قاسمی عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت در پایان این اردو و در راستای برگزاری این نشست گفت: برگزاری اردوی قم یکی از گام های مهرواره اوج به منظور توانمندسازی راهیاران استانی و منطقه‌ای بوده که طبق این گام و در راستای تکمیل برنامه‌های آموزشی، این اردو با حضور راهیاران در شهرقم برگزار گردید.
وی همچنین به استقبال خوب بانوان راهیار از این نشست اشاره کرد و کیفیت برنامه‌های آموزشی و میزان استقبال از آن را فراتر از تصور خود دانست و بیان داشت: یکی از مزیت‌های این اردو، فعال شدن راهیاران تعدادی از استان‌ها همچون استان خراسان شمالی، استان فارس، سمنان، کرمانشاه و یزد بود که با شرکت در این نشست سه روزه، انگیزه کافی برای شروع فعالیت‌های خود را به دست آوردند.
عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت در پایان از اثرگذاری این نشست ابراز خرسندی کرد و اعلام داشت: تلاش ما برگزاری برنامه‌های با کیفیت آموزشی بوده است که بازخوردهای خوبی نیز از بانوان دریافت کردیم و با برگزاری این نشست تا حد بسیاری توانستیم به اهدافی که در ذهن داشتیم دست یابیم.

در دیگر رسانه‌ها:

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!