کاری که امام محله برای مقابله با آسیب های اجتماعی رقم زد؛

برگزاری کلاس های ترک اعتیاد برای ۸۰ نفر

برگزاری کلاس های ترک اعتیاد برای ۸۰ نفر
مجتبی عظیمی
0
۰۹ آبان ۱۴۰۰

حجت الاسلام دهقان گفت: با توجه به اهمیت موضوع اعتیاد با همکاری اهالی کلاس های ترک اعتیاد برای تعداد قابل توجهی از کسانی که درگیر این موضوع بودند برگزار شد.

حجت‌الاسلام محسن دهقان امام محله ۲۰ متری هاشمی شهرستان شیروان از توابع استان خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به اقدامات مسجد در ایام کرونا اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح مهرواره اوج و در راستای لبیک به فرمان رهبری، بسته های معیشتی در دوره های مختلف بین نیازمندان منطقه و کسانی که در شرایط کرونایی شغل خود را از دست داده اند توزیع شد.


امام محله ۲۰ متری هاشمی با بیان خدمات ارائه شده در این مسجد تصریح کرد: با حمایت کمیته امداد و بنیاد علوی و خیرین محترم مبلغ یکصد میلیون تومان جمع آوری شد و با شناسایی نیازمندان در شرایط و موقعیت های گوناگون نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز خانواده ها اقداماتی صورت گرفت.
وی اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند را از دیگر برنامه های مسجد باب الحوائج (ع) دانست و عنوان کرد: در بحث اشتغال هم خدماتی در حد معرفی اشخاص به بخش هایی که نیاز به نیروی کار داشتند انجام شده است.
به گفته حجت‌الاسلام دهقان مرکز نیکوکاری مسجد ما نزدیک به ۵۰۰ مورد را تحت پوشش خود قرار داده است که مطابق آن ارائه خدمات پزشکی و تهیه دارو همچنین در صورت لزوم با رایزنی پزشکان مربوطه انجام چند مورد عمل جراحی نیز به صورت رایگان بوده است.


وی فعالیت های فرهنگی مسجد را بسیار گسترده دانست و گفت: برگزاری برنامه های مناسبتی در ولادت و شهادت اهل بیت (ع) بسیار پر رنگ باید باشد مراسمات جلوی درب مسجد با تبلیغات محیطی و منطقه ای به صورت کارناوال های شادی برگزار می شود.
امام محله ۲۰متری هاشمی موضوع آسیب های اجتماعی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در زمینه طلاق و پیشگیری از اختلافات خانوادگی کلاس های سبک زندگی با حضور اساتید مجرب برگزار شده همچنین در زمینه مبحث اعتیاد نیز که بسیار شایع است کلاس های ترک اعتیاد با مشارکت ۸۰ نفر در قالب ۴ کلاس ۲۰ نفره، به صورت حلقه های ترک اعتیاد برگزار شده است فراهم شدن این امکان خود از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می کند.
وی به تأسیس مرکز نیکوکاری مسجد اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۵۰۰ نفر از نیازمندان منطقه ای ما تحت پوشش مرکز نیکوکاری مسجد از خدمات پزشکی بهره مند شدند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!