کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خبر داد؛

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با بهره گیری از مهرواره اوج

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با بهره گیری از مهرواره اوج
مجتبی عظیمی
0
۰۹ آبان ۱۴۰۰

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: با کمک بانوان طرح نهضت پیشرفت استان قصد داریم تا کارگاه خیاطی با هدف ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار راه‌اندازی کنیم.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، افسانه تیرانداز کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به طرح ارائه شده از سوی نهضت پیشرفت بانوان استان به‌ منظور راه‌اندازی کارگاه تولیدی خیاطی ویژه اشتغال بانوان سرپرست خانوار در کرمانشاه، اظهار کرد: این طرح با هدف اشتغال و به کارگیری بانوان سرپرست خانوار توسط اعضای نهضت پیشرفت بانوان در کرمانشاه اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری و فراهم نبودن فرصت‌های شغلی، افزود: یکی از اهدافی که سازمان تبلیغات اسلامی دنبال می‌کند مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است و ما در جامعه می‌بینیم که بسیاری از معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و انواع بزهکاری نتیجه بیکاری است از این روی سعی داریم تا با کمک اعضای طرح نهضت پیشرفت بانوان در استان به اجرای طرح‌هایی که منتج به اشتغال بانوان به ویژه بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار می‌شود، اقدام کنیم.
تیرانداز تصریح کرد: راه‌اندازی کارگاه‌هایی از این دست علاوه بر ایجاد اشتغال و افزایش تولید موجب امیداوری در جامعه می‌شود چرا که بسیاری از افراد در نتیجه بیکاری و نداشتن شغل به بزهکاری و جرائم روی می‌آورند بر این اساس باید برای جلوگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی به فکر طرح هایی اینچنین در استان باشیم.
کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در مناطق حاشیه‌ای، افزود: به‌دنبال ایجاد روحیه تلاش و تولید و کار در جامعه بین جوانان و زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار هستیم و قصد داریم تا با به کارگیری از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های اجتماعی در این مناطق طرح‌هایی اینچنین را به ثمر برسانیم و هدف ما از ایجاد این طرح استفاده از توان و ظرفیت بانوان در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر کرمانشاه برای ایجاد زمینه اشتغال نیازمندان و توانمند شدن شهر خواهد بود.
وی تصریح کرد: بانوان سرپرست خانواری که در کارگاه‌های تولیدی خیاطی به کارگیری می‌شوند تحت آموزش قرار می‌گیرند و پس از گذراندن آموزش‌های لازم در این عرصه در طول زمان به توانمندی رسیده و از چرخه حمایتی خارج و خود کارآفرین خواهند شد.
تیرانداز در پایان اظهار کرد: با بهره‌گیری از طرح مهرواره اوج، اقدام به شناسایی افراد توانمند و مستعد انجام کار تولیدی در مناطق محروم و حاشیه‌ای کرده و پس از شناسایی آنان با دادن آموزش‌های لازم برای ایجاد اشتغال اقدام می‌کنیم و امیدواریم با انجام کار‌های حداقلی به توانمندی بانوان استان کمک کنیم.

در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری ایکنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!