به همت امام روستا و با هدف معرفی صنایع دستی و اشتغالزایی راه اندازی شد؛

برگزاری کاروان فرهنگی روستای طولا

برگزاری کاروان فرهنگی روستای طولا
مجتبی عظیمی
0
۱۶ آبان ۱۴۰۰

شرکت کننده مهرواره اوج گفت: شناسایی دقیق وضعیت ۶۰۰ خانواده نیازمند در سطح روستا در جهت ساماندهی معیشتی انجام شده است.
حجت الاسلام مسلم کریمی امام روستای طولا از توابع شهرستان قشم استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه در خصوص فعالیت های خود و مسجد موسی بن جعفر(ع) اظهار داشت: از ابتدای کرونا افراد نیازمند و ایتام و خانواه های بدسرپرست شناسایی شدند و در دفعات متعددی و در هر مرحله ۵۰۰ بسته معیشتی بین این عزیزان توزیع شد.
امام روستای طولا بیان کرد: این بسته های غذایی اعم از مواد غذایی و گوشت مرغ و گوشت قرمز و برنج و رب و ماکارونی و سویا و سایر اقلام بود و برای بیماران کرونا و خانواده نیازمند نیز بسته های میوه در نظر گرفته و هر بار ۳۰۰ بسته توزیع شد.


وی افزود: همچنین در ابتدای سال تحصیلی جدید لوازم التحریر شامل کیف و نوشت ابزار در قالب طرح مواسات توزیع شد. در روزهای اخیر نیز ۲۰۰ بسته گوشت قرمز ۲ کیلویی بین نیازمندان با همراهی اداره ارشاد و خیرین در تهران تهیه و توزیع گردید.
حجت الاسلام کریمی عنوان کرد: به طور کلی در طرح مواسات و همدلی در روستای طولا، جذب خوبی در بین افراد داشته ایم و از ظرفیت خیرین و سپاه استفاده کردیم. ضمن اینکه در این طرح به برگزاری اردوی برای جوانان مسجد پرداختیم و در جزایر اطراف این اردوها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.


وی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه ها برگزاری جشن تکلیف برای ۲۰ نفر از دخترانی بود که به سن تکلیف رسیده بودند، همچنین مراسم «با کاروان عشق» در ایام محرم و صفر در قالب تعزیه خوانی در سطح روستا با حضور مدیر عامل منطقه آزاد شهرستان قشم و امام جمعه و مدیر کل ارشاد برگزار شد و از ظرفیت شهرستان در برگزاری این مراسم با شکوه استفاده کردیم.
امام روستای طولا همچنین با اشاره به برگزاری کاروان فرهنگی بیان کرد: این کاروان درصدد است صنایع دستی و هنری که بومی منطقه هستند را در معرض نمایش بگذارد از این رو ۳۰ نفر از خواهران توانمند در تولید صنایع دستی از جمله سبدبافی و لباس های سنتی در طرح حضور دارند و این برنامه با حضور مسئولان شهر در پارک ورودی قشم برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این طرح غذاهای محلی و صنایع دستی با هدف اشتغال زایی به نمایش گذاشته می شود؛ ارتزاق افرادی که در کرونا آسیب دیده اند و افراد بدسرپرست و بی سرپرست در این طرح مد نظر است.
حجت الاسلام کریمی گفت: از طرفی با واحدهای تجاری و مغازه هایی که در شهرستان پذیرای گردشگران در زمینه فروش صنایع دستی هستند نیز رایزنی شد تا بتوانیم این آثار را به نمایش بگذاریم.


وی افزود: از دهیار و شورا نیز وقت گرفته ایم و این عزیزان را متقاعد کرده ایم تا گروه سرود و گروه نمایشی داشته باشیم و در کنار گروه سرود و سخنرانی بتوانیم صنایع گردشگری را معرفی کنیم.
امام روستای طولا عنوان کرد: پس از کاهش کرونا، محدودیت ها تا حدی برطرف شده و با اخذ مجوز از شبکه بهداشت از ظرفیت روستا برای ایجاد اشتغال استفاده می کنیم.
وی تصریح کرد: شرکت هایی از جمله تولید کنندگان در شرکت ترشی و دخانیات و شرکت عطر و لوازم آرایشی در زمان دولت قبل مورد حمایت قرار نگرفتند و بسیاری از این عزیزان بیکار شدند اما با همت دولت جدید مواد اولیه تأمین و دوباره فعال شده اند.
حجت الاسلام کریمی بیان کرد: با توجه به اینکه آمار افراد آسیب پذیر احصا شده است از ظرفیت روستا که در کنار شهرک صنعتی است استفاده می کنیم و با رایزنی با صنعت معدن و امام جمعه در اولین فرصت برای این شرکت ها نیرو گرفته می شود.
وی خاطرنشان کرد: یک گروه جهادی و بسیج نیز در سطح روستا فعال است که در فضای مسجد به خدمت می‌پردازند و اخیرا دیوارچینی حیاط مسجد را انجام داده‌اند، همچنین پایگاه بسیج را با حضور جوانان فعال کردیم و معاون و نیروها از جوانان هستند.
این امام روستا عنوان کرد: در تعامل با شورا، علاوه بر حضور جوانان در تکمیل دیوار مسجد، در زمینه درختکاری فضای سبز و ایجاد پارک نیز اقداماتی شکل گرفت.
وی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در ارائه خدمات به خانواده های نیازمند، شناسایی آن ها است که در این زمینه جوانان روستا قدم های خوبی برداشتند و شناسایی دقیق وضعیت خانواده های نیازمند در سطح روستا در جهت ساماندهی معیشتی انجام شده است.
حجت الاسلام کریمی گفت: برخی از خانه ها دارای مشکلات تأسیساتی در زمینه آب و برق بودند که طبق توانمندی جوانان این مشکلات به صورت رایگان رفع شد، ما نیز در حد توان توانستیم به خانواده هایی که دچار آسیب بودند کمک کنیم.
امام مسجد روستای طولا در مورد مهرواره اوج و لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب بیان کرد: جلساتی با هیئت امنای مسجد برگزار شد و همان طور که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ۸۳ بار از جوانان نام برده اند خدمت به جوانان را در رأس برنامه های خود قرار داده ایم.
وی عنوان کرد: اشتغال زایی برای جوانان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و برگزاری جلسات در زمینه گردشگری و صنایع دستی از جمله این اقدامات است، باید زمینه را به گونه ای فراهم کرد که فقط انتظار جوانان از اشتغال، پشت میزنشینی نباشد، در این باره سعی می کنیم جوانان را به سمت کار در حوزه گردشگری ببریم تا اشتغال ایجاد شود.
حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: جوانان باید فرصت های خود را در مسیر اشتغال بگذارند تا به سمت آسیب های اجتماعی نروند، در این خصوص با همراهی کمیته امداد امام خمینی(ره) در جهت تقویت اشتغال و دریافت وام اقداماتی در حال اجراست.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!