سیری در اقدامات امام روستای خوشین

سیری در اقدامات امام روستای خوشین
مجتبی عظیمی
0
۱۶ آبان ۱۴۰۰

حجت الاسلام صدقی امام روستای خوشین است که در راستای ارتقای خدمت رسانی مساجد فعالیت های متنوعی را انجام داده و با توجه به دغدغه وی در مبارزه با مواد مخدر قدم های خوبی را در این عرصه برداشته است.
حجت الاسلام علی صدقی امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) روستای خوشین از توابع شهرستان اسفراین خراسان شمالی در گفت و گویی پیرامون برخی از فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در رفع مشکلات مردمی اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا محلات را با کمک دهیاری ضدعفونی کردیم و اولین بسته های حمایتی را در فروردین سال ۹۹ جمع کرده و ۱۲۰ بسته حمایتی را بین نیازمندان توزیع کردیم.
امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) روستای خوشین افزود: همچنین دومین بسته را در تابستان به همراه بسته های بهداشتی توزیع کردیم و و هر دو ماه یک بار به توزیع بسته های حمایتی با ارزش ریالی مختلف پرداخته‌ایم و تاکنون ۸ مرحله توزیع بسته حمایتی داشته ایم و ۱۳۰۰ بسته بین نیازمندان توزیع شده است.
وی بیان کرد: در این روستا فاقد گروه‌های جهادی هستیم و افراد خیر مشارکت هایی دارند و کارها را در رفع نیاز مردم انجام می دهند و از نیازمندان دستگیری می کنند اما به صورت کار جهادی گسترده‌ای نیست، اما در مجموع تلاش های خوبی صورت گرفته است.
حجت الاسلام صدقی عنوان کرد: از محل زکات جمع آوری شده در سال گذشته دو مورد جهیزیه برای دختران تأمین کرده‌ایم و برنامه های دیگری نیز داریم، همچنین در چند مرحله با دعوت از تعاونی های شهرستان دو طرح اقتصادی به سرانجام رسید و با کمک‌های انجام شده موفق به احداث دو گلخانه شدیم.
وی خاطرنشان کرد: پیگیری های خوبی صورت گرفت تا این دو طرح به نتیجه برسد و در حال حاضر در هر گلخانه دو خانواده مشغول به کار هستند.
امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) تصریح کرد: ایجاد کتابخانه یکی از دیگر اقداماتی است که در روستا صورت گرفته است و جوانان و نوجوانان برای مطالعه از محیط کتابخانه استفاده می کنند و در فصل درس استفاده بیشتری از کتابخانه می شود.
حجت الاسلام صدقی به مشکلات پیش روی موضوع ترک اعتیاد اشاره و عنوان کرد: در زمینه اعتیاد جلساتی با پاسگاه و دادگستری داشته‌ایم اما همکاری زیادی صورت نمی‌گیرد و اخیرا هزینه های کمپ بسیار بالا رفته است.
وی افزود: از معضلات اصلی این است که اعتیاد و توزیع مواد مخدر در منطقه زیاد است و معضل اصلی منطقه اعتیاد جوانان است؛ در این باره نیاز به حمایت‌های ویژه ای از سوی خیرین و مسئولین داریم.
امام مسجد صاحب الزمان(عج) در مورد دغدغه های خود در خصوص اهمیت از میان بردن اعتیاد افزود: متأسفانه زمینه پیشگیری از اعتیاد و درمان وجود ندارد و در این زمینه کمکی نمی شود و نتوانسته ایم موفق شویم و تنها چند مورد برای ترک اعتیاد به کمپ معرفی شده اند اما کار ریشه ای انجام نگرفته است.
وی با اشاره به دیگر فعالیت ها عنوان کرد: در زمینه خانواده نیز مشاوره هایی ویژه بانوان برگزار می‌کنیم و مشاوره خانواده های آسیب پذیر زیر نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال انجام است و همسرم نیز در زمینه مشاوره فعالیت هایی در حوزه زنان دارند.
حجت الاسلام صدقی بیان کرد: سال قبل گروهی در روستا با حضور خیرین دیگر استان ها شکل گرفت و برای کارهای اضطراری از جمله تأمین هزینه درمان بیماری های صعب العلاج قدم هایی برداشته ایم.
وی تصریح کرد: همچنین در سال قبل برای خانواده هایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند ده خانه را مرمت کردیم که هر یک بین دو تا سه میلیون تومان برای هر خانواده ای هزینه دربرداشت و بخشی از مشکلات را رفع کردیم.
امام مسجد صاحب الزمان(عج) اجرای مهرواره اوج را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در خصوص مبارزه با اعتیاد برنامه هایی داریم و با استفاده از مشاورین و کارشناسان امر درصدد کنترل آسیب های آن هستیم.
وی همچنین بیان کرد: یکی از برنامه های ثابت توزیع غذای گرم به صورت بسته بندی بین نیازمندان است که در سال جاری در شبهای محرم در جهت اطعام نیازمندان روستا در حدود ۱۳۰۰ پرس غذا توزیع شد و حرکت بسیار خوبی بود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!