توسط حجت‌الاسلام موسی پور صورت گرفت؛

تأسیس مؤسسه خیریه در مسجد و تحت پوشش قرار دادن ۳۰۰ خانوار

تأسیس مؤسسه خیریه در مسجد و تحت پوشش قرار دادن ۳۰۰ خانوار
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۷ آبان ۱۴۰۰

حجت الاسلام موسی پور گفت: با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدام به تأسیس مرکز نیکوکاری در مسجد کردیم و اکنون ۳۰۰ خانوار تحت پوشش این مرکز قرار دارند.

حجت‌الاسلام عباس موسی پور امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) روستای قلعه کمیز از توابع شهرستان رودان استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به فعالیت‌های خود در ایام کرونا گفت: از ابتدای شروع کرونا با شناسایی فقرا و اولویت بندی آن ها بسته های معیشتی را در ۸ مرحله تقسیم کردیم.


حجت الاسلام موسی پور از دیگر فعالیت های خود در زمینه دستگیری از مستمندان را جمع آوری قربانی و عقیقه گوسفند دانست و خاطرنشان کرد: در سه ماه گذشته در دو مرحله ۸ رأس گوسفند عقیقه و همچنین شش راس گوسفند در شهادت امام رضا علیه السلام برای تقسیم بین نیازمندان روستا قربانی کردیم.
شرکت کننده مهرواره اوج از فعالیت های عمرانی خود در روستا خبر داد و بیان کرد: به کمک جوانان، مساحت مسجد را افزایش داده و آن را بازسازی وتعمیر کردیم و در نهایت مسجد با حضور نماینده ولی فقیه در استان افتتاح شد.

وی برگزاری کلاس های تابستانی به منظور پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و کودکان را یادآور شد و افزود: برای گذران اوقات فراغت نوجوانان و کودکان در ایام تابستان کلاس های قرآن و احکام را در داخل مسجد برگزار کردیم که سعی بر آن داشتیم با برگزاری مسابقات به طور روزانه نوجوانان را در این کلاس ها جذب کنیم.
امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) به تأسیس مؤسسه خیریه با همکاری کمیته امداد در مسجد اشاره و عنوان کرد: ما توانستیم ۳۰۰ خانوار را در این روستا تحت پوشش مرکز نیکوکاری قرار دهیم و با توجه به اینکه کلاس ها به صورت مجازی برگزار می گردد برای چند خانواده نیازمند، تبلت و گوشی برای شرکت در کلاس های مجازی تهیه نماییم.
حجت الاسلام موسی پور عنوان کرد: ما سعی داشتیم مشکلات و آسیب های اجتماعی را در روستا شناسایی و دسته بندی کنیم. معضلاتی مانند طلاق، ازدواج زودهنگام و اعتیاد در این روستا وجود داشت، با همکاری خواهران و برگزاری جلسات مشاوره و آگاهی بخشی برای بانوان به کم شدن آمار طلاق کمک کردیم.در زمینه امنیت روستا نیز با همکاری بسیج توانستیم گشت شبانه ایجاد کنیم تا از سرقت جلوگیری شود.
امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) ضمن تشریح بخش دیگری از فعالیت‌های خود گفت: برای طبخ نان به طور مقطعی آرد خریداری کرده و آن را بین نیازمندان تقسیم کردیم تا به معیشت آن ها کمک شود.
حجت الاسلام موسی پور از تصمیمات و برنامه‌های خود در طرح مهرواره اوج گفت و بیان کرد: با همکاری بسیج و برگزاری جلسات هم اندیشی و مسابقات تیراندازی سعی بر آن داریم که جوانان و نوجوانان را جذب مسجد کنیم و اگر مشکل کرونا حل شود می توان در این طرح موفق تر بود چرا که مردم به دلیل مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده ،رفت وآمد خود را به مسجد محدود کردند. امید بر آن داریم که با از بین رفتن کرونا بتوانیم دوباره جنب و جوش را به مسجد برگردانیم .

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!