به همت امام روستای کورده صورت گرفت؛

ترویج مکتب اهل بیت در کنار رسیدگی به مشکلات مردم

ترویج مکتب اهل بیت در کنار رسیدگی به مشکلات مردم
مجتبی عظیمی
0
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

حجت الاسلام اسدی با حضور فعال در مساجد روستا برای ارتقاء فرهنگی روستا و ترویج مکتب اهل بیت(س) و رسیدگی به محرومین تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت حجت الاسلام محمد جواد اسدی امام روستای کورده از توابع شهر خنج استان فارس و برگزیده استانی مهرواره اوج است.

او از سال ۸۴ در عرصه تبلیغ کوشا بوده و۶ سالی می‌شود که در این روستا به صورت مستقر و دائمی به خدمت رسانی به مردم می پردازد.

 روستای کورده ۲ مسجد دارد؛ یکی مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) و دیگری مسجد حضرت امام رضا (ع) که هر دو محل فعالیت امام روستا و عرصه خدمت رسانی فرهنگی اجتماعی است.

 حجت الاسلام اسدی در ایام کرونا بیش از ۵ مرحله و در هر مرحله به ۷۰ نفر از نیازمندان با کمک خیرین بسته های معیشتی تهیه و تقدیم کرده و برای ۲۰۰ نفر از نیازمندان نیز از طریق نهادها کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی دریافت و اهدا کرده است.

 خرید تبلت و گوشی برای دانش آموزان نیازمند و لوازم تحریر رایگان هر ساله در ایام شروع مدرسه ها از مردم جمع آوری و توزیع می شود تا دانش آموزانی که وضعیت مالی مناسبی ندارند، محروم از تحصیل نباشند.

فعالیت های جهادی با مشارکت مجموعه ای از جوانان روستا عرصه دیگری از فعالیت‌های حجت الاسلام اسدی بوده و با کمک گروه جهادی که از این جوانان تشکیل شده در کارهای عمرانی به نیازمندان کمک می شود. تاکنون بیش از ۱۰ مورد تعمیرات منازل مانند ساخت دیوار و توسط این گروه صورت گرفته است.

 جلسات مشاوره و پیشگیری از طلاق و رفع نزاع در تعدادی از پرونده های اختلافی با همت این امام روستا اتفاق افتاده و با تشویق های او تعدادی از معتادین اقدام به ترک اعتیاد کردند.

برگزاری برنامه های مناسبتی در ایام ولادت و شهادت معصومین (ع) در راستای فرهنگ سازی مکتب اهل بیت(س) در روستا برگزار می شود و با توجه به اینکه ۹۰ درصد جمعیت شهرستان را اهل سنت تشکیل می دهد، برگزاری چنین مراسماتی می‌تواند در دفاع از کیان اهل بیت و اصول مذهب شیعه تاثیر گذار باشد و از کمک های مردمی و جمع آوری زکات برای رونق بخشی به این مراسمات بهره برده می شود.

حجت الاسلام اسدی برای جذب جوانان و نوجوانان نیز برنامه های مختلفی دارد؛ از برقراری سالن فوتبال گرفته تا تهیه و توزیع جایزه برای نوجوانان و برگزاری اردوهای مختلف و برنامه های مفرح.

تبلیغ در فضای مجازی بخش دیگری از فعالیت‌های این امام روستا است و گروه فرهنگی قرآنی عباد رحمان در ارتباط با خواهران و برادران فعالیت می کند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!