در بخشی از فعالیت های روحانی روستای اردیب می بینیم؛

رفع موانع تولیدات کشاورزی با کمک نیروهای جهادی

رفع موانع تولیدات کشاورزی با کمک نیروهای جهادی
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۳ آبان ۱۴۰۰

حجت الاسلام کریمی گفت: پرو ژه های مختلفی را با کمک بچه های جهادی بسیج به پیش برده ایم و یکی از این کارها کمک به کشاورزان و رفع موانع بر سر راه تولیدات کشاورزی است.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(ع) روستای اردیب از توابع خور و بیابانک اصفهان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به برخی از فعالیت های خود در ارائه خدمات مسجد محور به مردم اظهار داشت: از سال ۹۷ تاکنون در این روستا زیر نظر قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فعال هستم و به ارائه خدمات مختلفی می پردازیم.
امام مسجد صاحب الزمان(عج) افزود: پروژه های جهادی مختلفی به وسیله بچه های بسیج پایگاه مسجد انجام می شود و گروههای جهادی با حضور جوانان در رفع مشکلات تولید همراهی خوبی با کشاورزان دارند.
وی بیان کرد: این عزیزان در زمینه خدمات کشاورزی فعالیت هایی دارند و در زمینه مسطح کردن زمین ها برای کشت و دروی محصول به کشاورزان و افراد ضعیف و سالمند کمک می کنند.
این شرکت کننده مهرواره اوج عنوان کرد: در ایام کرونا ۱۸ سری بسته معیشتی در هر مرحله بین ۱۵ تا ۳۰ خانواده توزیع شد که بخشی از هزینه آن از خود روستا تأمین می شود و این کار ادامه دارد و یک سری اقلام نیز از طریق سپاه تأمین شده است.
وی تصریح کرد: نسبت به تأمین جهیزیه یک نفر از نیازمندان اقدام کردیم و فعالیت هایی در زمینه ایجاد اشتغال برگزاری کلاس و کارگاه و توسعه مشاغل خانگی از جمله کارگاه بافندگی و قالی بافی داشته ایم.
امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی خاطرنشان کرد: این کلاس ها با موضوعات سبک زندگی و حقوق زن و مرد و پیشگیری از طلاق و دیگر موضوعات و متناسب با سنین مختلف برگزار می شود و اهالی روستا نیز استقبال خوبی از این دوره ها دارند.
وی یادآور شد: با توجه به برگزاری جلسات آموزشی به صورت هفتگی و ماهیانه و جمعیت کم روستا تاکنون بیش از ۸۰ نفر از بانوان و ۵۰ نفر از آقایان در این کلاس ها شرکت کرده اند.
حجت الاسلام کریمی عنوان کرد: یکی از موضوعات کلاس ها مقابله با اعتیاد است؛ هر چند در این منطقه اعتیاد در شرایط حادی نیست و یک مورد ترک اعتیاد و کمک به درمان در برنامه‌هایمان داشته ایم.
وی خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی زیادی مانند برگزاری اردوی مشهد در دست اجرا داریم و به زودی این اردوی زیارتی به صورت نیم بها برگزار می شود و در چند روز آینده با کمک خیرین، زائران راهی مشهد می‌شوند.
امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی و مسابقات بین جوانان و نوجوان جوانان از جمله تنیس و فوتسال بخش دیگری از فعالیت هاست.
وی در مورد لبیک به مهرواره اوج با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب افزود: برنامه‌های ما همواره در جهت خدمت و با محوریت مسجد بوده و در حال حاضر نیز ادامه دارد.
حجت الاسلام کریمی بیان کرد: خدا را شکر می کنیم که مردم به مسجد اعتماد دارند و مشکلات خود را با ما در میان می گذارند و ما نیز با همراهی خیرین قدمی کوچک برای رفع این مشکلات برمی داریم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!