راهیار بنیاد هدایت در زنجان خبر داد؛

فعالیت ۸۰ امام محله و روستا در زنجان

فعالیت ۸۰ امام محله و روستا در زنجان
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۴ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: ۸۰ امام  در سطح استان زنجان فعالیت می کنند که ۹۰ درصد آن ها امام روستا و مابقی امام محله هستند.

حجت الاسلام اسحق اسماعیلی راهیار بنیاد هدایت در استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه، با اشاره به حضور خود در بنیاد هدایت در سمت راهیاری اظهار داشت: دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق و سطح ۳ حوزه علمیه هستم و قبل از راهیاری حدود ۵ سال به عنوان مسئول فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان مشغول به خدمت بودم.
راهیار بنیاد هدایت در زنجان افزود: از اوایل سال ۹۹ در حوزه راهیاری توفیق خدمت پیدا کردم و در این باره دغدغه‌ام رسیدگی مستقیم به وضعیت تبلیغی روحانیونی بود که در روستاهای دورافتاده مشغول تبلیغ هستند، اما این امکان فراهم نمی شد ولی در راهیاری احساس کردم می توانم به این بحث ورود و دغدغه خود را عملیاتی کنم.
وی بیان کرد: به لطف خدا اتفاقات خوبی در این مدت افتاد و توفیق داشتیم به خدمت اهالی برسم و مشکلات را بشنوم و انس و همدلی اتفاق بیفتد، در این عرصه احساس رضایت دارم و احساس رضایت عامل مهمی در ورود به راهیاری و کمک به مردم است.
حجت الاسلام اسماعیلی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد امام ها در استان زنجان به ۸۰ نفر رسیده و ۹۰ درصد از این عزیزان در روستاها مستقر هستند، به طور کلی وضعیت خوب است، هر چند به لحاظ کمیت با حفظ کیفیت کار و تبلیغ و برنامه کافی نیست اما روز به روز در حال گسترش است.
وی تصریح کرد: تا سال قبل، ۶۰ نفر امام در روستا داشتیم و امسال ۱۲ نفر دیگر قرار است در چرخه امامت قرار بگیرند و در روستاهای مورد نظر مشغول به خدمت شوند، همه مدیران شهرستان ها و مجموعه سازمان تبلیغات استان و بنیاد هدایت نیز برنامه ها را پذیرفته اند تا این کمک ها از طرف بزرگان ادامه داشته باشد.
راهیار زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ نفر امام محله پایگاه در سطح استان داریم و خدا را شکر به فکر توسعه به لحاظ کیفیت و کمیت هستند.
وی گفت: حلاوت در این است که ما احساس می کنیم با این زحمات لبخندی بر لبان رهبری می نشیند و این برای ما یک دنیا ارزش دارد و همه اهدافمان بر این مبنا برنامه ریزی می شود.
حجت الاسلام اسماعیلی افزود: وقتی امامین انقلاب تأکید داشتند محرومین باید درک شوند و مناطق محروم مورد رسیدگی قرار بگیرد باید از نظر فرهنگی و اقتصادی این مسائل را ببینیم و همین تلاش ها باعث می شود احساس خستگی نکنیم.
وی عنوان کرد: هر بار برای سرکشی به فعالیت امامان به روستاها می رویم و احساس می کنیم که این کارها مورد رضایت رهبری است احساس خستگی نداریم؛ این شیرینی را احساس می کنیم و لذت می بریم. این اوج خستگی ناپذیری است تا دوباره کارها را با انگیزه بیشتری ادامه دهیم.
راهیار زنجان بیان کرد: تلخی کار نیز در این است که احساس می کنیم بسیاری از مکان ها و روستاها رها شده و متولی فرهنگی و امام مستقر ندارد و یا سازمان تبلیغات و اوقاف و دیگر دستگاههای متولی امر نمی توانند امامی را مستقر کنند و در عوض این فرهنگ لاابالی گری و فرهنگ غربی در حال شیوع است.
وی تصریح کرد: چون ما در کف میدان هستیم نگرانی بیشتری داریم و تحمل آن بسیار سخت است و امیدواریم در بنیاد هدایت و سازمان تبلیغات تلاش کنند این امورات رفع شود.
حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به یکی از خاطرات شیرین خود اظهار داشت: یکی از امامام روستاها از خانواده ای دارای دو فرزند در آستانه طلاق می گفتند که اختلافات شان قابل حل نبود و با مراجعه به دادگاه درخواست طلاق داده اند.
وی ادامه داد: وقتی من خبردار شدم با هماهنگی امام به همراه خانواه خودمان به منزل ایشان رفتیم و در آن جا صحبت کردیم، جلسه اول قبول نکردند و چند جلسه دیگر حضور یافتیم تا این عزیزان را به نقطه آشتی و صلح رساندیم.
راهیار زنجان خاطرنشان کرد: وقتی بچه های این خانواده متوجه شدند اختلافات تمام شده و قرار است والدین سر زندگی شان بیایند دوان دوان به سمت من آمدند و در بغل ما پریدند و خوشحالی کردند و با زبان کودکانه و تشکر ما را می بوسیدند و می گفتند در این مدت خیلی نگران جدایی والدین خود بودند و این شیرین ترین خاطره من بوده است.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!