راهیار بنیاد هدایت در چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

نسبت نامتوازن تعداد مبلغین و مساجد/ محرومیت حقیقی تعداد کم مبلغین است

نسبت نامتوازن تعداد مبلغین و مساجد/ محرومیت حقیقی تعداد کم مبلغین است
رضا رفیعی‌مهر
1
۲۲ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: محرومیت واقعی تعداد کم مبلغین است و در مقابل ۱۱۰۰ مسجد موجود در استان تنها ۳۰۰ مبلغ داریم. یکی از ضعف های مهم حوزه های علمیه این است که طلاب آمادگی کار میدانی ندارند.

حجت الاسلام رضا اسماعیلی راهیار بنیاد هدایت در چهار محال بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به فعالیت‌های خود در عرصه راهیاری اظهار کرد: بنده دارای سوابق اجرایی به خصوص در امر زکات بوده ام، سپس در امور مسجد نیز وارد فعالیت‌هایی شدم.
راهیار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به عنوان مسئول قرارگاه تحول اجتماعی استان نیز فعالیت خود را در خصوص مسجد آغاز کرده است، افزود: همراهی با جبهه فرهنگی و ورود به عرصه راهیاری، زمینه خدمات خوبی را برای من به وجود آورد.
حجت الاسلام اسماعیلی بیان کرد: در آن زمان که در مسجد توفیق خدمت داشتم مدیر سازمان تبلیغات اسلامی چند نفر را برای راهیاری معرفی کرد و من پس از انجام مصاحبه، اکنون در زمینه راهیاری افتخار خادمی طلاب را به مدت ۸ ماه دارم.
وی عنوان کرد: شاید در ابتدای کار، راهیاری نیز برای من یک فعالیتی مثل سایر کارها بود، اما نگرش و نگاهی که پس از مدتی نسبت به این کار پیدا کردم همراه با عشق به خدمت خالصانه بود، نگاهی دور از نگرش های مادی و یا آینده شغلی؛ زیرا هدفی فراتر از این باید برای تبلیغ رقم بزنیم.
راهیار بنیاد هدایت در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در این کار، ساعت  ورود و خروج طبق زمان اداری معنایی ندارد و تا عاشق راهیاری و خدمت نباشیم، نمی توانیم در این راه حرکت و اقدام مثبتی داشته باشیم، ما وظیفه سنگینی را در قبال استان کم برخوردار خود داشتیم.
وی تصریح کرد: ما نمی گوئیم استان محرومی داریم چون برخی از واژه ها بار منفی برای نوجوانان و جوانان در پی دارد، وقتی در این استان ۱۱۰۰ مسجد فعال داریم که در حوزه تبلیغ و خدمت به مردم وارد می‌شود و از ظرفیت ها می توان برای خدمت استفاده کرد دیگر محرومیت معنایی ندارد.
حجت الاسلام اسماعیلی گفت: اگر بخواهیم از محرومیت واقعی حرف بزنیم این است که برای ۱۱۰۰ مسجد تنها ۳۰۰ مبلغ داریم و این ضعف تبلیغی، مردم را از بسیاری از فرصت ها و خدمت ها محروم می کند، متأسفانه یکی از ضعف های مهم این است که حوزه های علمیه نتوانسته اند طلابی را پرورش دهند که برای کارهای میدانی آمادگی کافی داشته باشند
راهیار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در سطح استان، دسترسی به جاده ها و روستاها سخت است و بسیاری از طلاب حاضر نیستند به مناطق کم برخوردار بروند و ساکن این روستاها و مناطق شوند و این امر موجب شده تا هر چه تلاش کنیم موفقیت زیادی به دست نیاید.
وی در مورد برخی از خاطرات شیرین در راهیاری بیان کرد: کار ما شیرینی ها و حلاوت هایی هم دارد وقتی می توانیم با طلاب صمیمانه ارتباط برقرار کنیم و احوال آنها را بپرسیم و برای حرکت در ادامه مسیر دلگرم می شوند این ها بخش مهمی از شیرینی کار است.
حجت الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: در کارمان، تلخی هایی نیز وجود دارد و شنیدن مشکلات این عزیزان و ناتوانی برای حل مسائل شان بسیار تلخ و ناگوار است، وقتی طلبه ای با همه سختی ها به منطقه ای می رود و ما نتوانیم برای حل مشکلاتشان قدمی برداریم واقعا ما را آزار می دهد.
راهیار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در خیلی از مواقع وقتی می خواهم به طلاب در روستاها سری بزنم، با خودروی شخصی می روم تا بهتر راه دور از دسترس و مشکلات این عزیزان را درک کنم، حتی یک بار خودرو خراب شد و چند ساعت در راه ماندم، اما این ها را تلخی نمی دانم، تلخی یعنی کمبودهایی که توان برطرف کردن آن ها را نداریم، این کار سختی های زیادی دارد و سرشار از اتفاقات شیرین نیز هست.
وی خاطرنشان کرد: به بیشتر طلاب و مبلغین در این مدت سر زده ام و در جریان بسیاری از مسائل و مشکلات قرار گرفته ام و درصدد هستم که بتوانم گره از کار این عزیزان بگشایم.
حجت الاسلام اسماعیلی یادآور شد: امیدواریم روزی برسد که بتوانیم مشکلات طلاب و مبلغین عزیز را در راهیاری حل کنیم و زمینه را برای رفع دغدغه های مردم و از میان بردن محرومیت ها فراهم کنیم.

بحث و تبادل نظر
    هدایت فرامرزی
    دسامبر 13, 2021

    درود برراهیارفعال وبااخلاق ودوست داشتنی،

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!