با همت امام روستای گوگ تپه صورت گرفت؛

اجرای طرح توسعه پایدار روستا با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بومی

اجرای طرح توسعه پایدار روستا با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بومی
مجتبی عظیمی
0
۲۰ دی ۱۴۰۰

حجت الاسلام بیدار با پای کار آوردن اهالی روستا و تشکیل کارگروه‌های مختلف توانسته است در این سال ها بسیاری از مشکلات مردم را رفع کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام ناصر بیدار امام روستای گوگ تپه شهرستان بیله سوار است که از سال ۸۴ در این روستا به امر تبلیغ و خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی به مردم مشغول است.

امام جماعت مسجد جامع روستای گوگ تپه از سال ۹۶ طرح توسعه پایدار روستایی مسجد محور را اجرایی کرده و با کمک خود مردم به رفع مشکلات روستا می پردازد.

وی با کمک کارگروه عمرانی در این سال‌ها توانسته است برای مسجد روستا آشپزخانه، مهمان سرا، انباری بسازد و فرش های مسجد نیز با هزینه ۱۶۰ میلیون تومان تعویض شد و ۱۲۰ صندلی برای مسجد خریداری کرده اند.

خدمات عمرانی این امام روستا و کارگروه عمرانی منحصر به مسجد نبوده و در این روستا ۳۰۰ متر زمین کنار مسجد، تبدیل به پارک شده است. همچنین ساماندهی آرامستان، غسالخانه و تجهیز سردخانه برای غسالخانه از خدمات دیگری است که اتفاق افتاده است و بیش از ۲۰۰ میلیون هزینه شده است. همچنین عقب نشینی خانه ها و آسفالت کوچه ها با همیاری خود مردم صورت گرفته است.

حجت الاسلام بیدار برای برپایی مراسمات نیمه شعبان و ترویج فرهنگ مهدویت با کمک های مردمی ۲۰ میلیون تومان هزینه فضاسازی و آمادگی مراسمات کرده است تا ایام نیمه شعبان و تولد امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف برنامه های متنوعی را ارائه دهند.

وی در راستای اشتغال با همکاری بنیاد برکت اقدام به جذب وام های خود اشتغالی کرده و تاکنون ۸ نفر توانسته اند از این وام‌ها بهره مند شوند.

حمایت های معیشتی و توزیع سبد کالا و گوشت بین نیازمندان نیز از دیگر اقدامات این امام روستاست به گونه ای که با کمک های خود اهالی، در ماه اول کرونا بیش از ۳۱ میلیون جمع آوری شد و در مراحل بعدی نیز کمک های فراوانی صورت گرفت و در این سال ها نیازمندان در مناسبت های مختلف مورد حمایت قرار گرفته اند. همچنین در مواردی نیز برای دختران دم بخت جهیزیه تأمین شد.

کارگروه فنی و مهندسی، کارگروه عمران، کارگروه فرهنگی و کارگروه سیاسی، چهار گروهی است زیر نظر این امام روستا و برای سامان دهی مسائل روستا شکل گرفته و نشان از عزم و اتحاد مردم روستا برای گره گشایی از مشکلات دارد.

حجت الاسلام بیدار برای مقابله با آسیب های اجتماعی نیز تلاش های فراوانی کرده است و تعدادی از پرونده های طلاق ختم به خیر شده و در دو مورد نیز رفع نزاع صورت گرفته است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!