رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبد کاووس تشریح کرد؛

وضعیت شبکه امامت شهرستان گنبد کاووس و آسیب‌های پیش رو

وضعیت شبکه امامت شهرستان گنبد کاووس و آسیب‌های پیش رو
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۱ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام صفی الحسینی گفت: در حال حاضر ۲ امام پایگاه فرهنگی، اجتماعی و ۴ امام محله داریم. در مناطق تلفیقی با اهل سنت نیازمند تربیت امامان متخصص هستیم.

حجت الاسلام سید خلیل صفی الحسینی در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، اظهار داشت: کار ما در شبکه امامت در حدود دو سال است که آغاز شده است. در آغاز راه تعدادی از امامان محله بودیم که با رایزنی در استان در جذب و گزینش مرکز روند خوبی را پیش گرفتیم و حدود ۱۵ روحانی خود استقرار در شهرستان گنبد داشتیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبد کاووس افزود: با اجرای طرح جدید متأسفانه در شرایط آئین نامه استقرار روحانی روند کاهشی داشتیم که در مناطق تلفیقی مناسب نیست، در این راستا گلایه هایی به وجود آورد در حالی که این روحانیون ظرفیتی جهت برپایی نماز و برنامه ها و مقابله با آسیب های اجتماعی بودند.

وی بیان کرد: متأسفانه با این طرح با کاهش روحانی مواجه شده ایم و از ۱۳ به ۵ نفر رسیدیم، در این خصوص یکی از شرایط این است که افراد شاغل نباشند.

حجت الاسلام صفی الحسینی عنوان کرد: در حال حاضر دو امام پایگاه فرهنگی و اجتماعی و ۴ امام محله داریم که در روستا مستقر هستند، همچنین در شهرستان گنبد یک قرارگاه فرهنگی شهرستان شکل داده ایم و می توانیم از ظرفیت دستگاههای حاکمیتی و مردمی استفاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم ظرفیت آموزش و پرورش و سپاه و سازمان تبلیغات و در رأس آن امام جمعه و ظرفیت مردمی را پای کار بیاییم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبد کاووس ادامه داد: از ظرفیت مردمی در حوزه استقرار روحانی به خوبی استفاده کرده ایم و مردم مساعدت های خوبی در استقرار روحانی در مسجد و روستا دارند، در این راستا قراردادی بسته می شود  با هماهنگی میان هیئت امنا و معتمدین هزینه هایی برای استقرار روحانی جمع آوری می شود.

وی به موضوع  توانمندسازی  امامان اشاره کرد و گفت: کسانی که در طرح استقرار هستند در مناطق تلفیقی نمی توانند پاسخ گو باشد چون در منطقه شیعه و  سنی داریم و نیروی متخصص باید تربیت کنیم.

حجت الاسلام صفی الحسینی تصریح کرد: برای اینکه موازی کاری نشود و اعزام منجسم باشد نشستی با مردم و امام جمعه سطح شهر داشتیم و باجمع بندی نظرات، اعزام مبلغ به اداره تبلیغات اسلامی واگذار شد و با شکل گیری شورای تبلیغی بخش زیادی از مشکلات رفع شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبد کاووس در خصوص همایش کوثر هدایت اظهار داشت: اجرای این طرح جای تقدیر دارد و حجت الاسلام میرمحمدیان و تیم عظیمی با برنامه توانمند سازی برای شبکه روحانیت زحمات زیادی متحمل شدند و از نظر اسکان و محتوایی و حضور خانواده اثیر گذار بود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!