مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان تکاب مطرح کرد؛

محله محوری؛ رویکردی مهم شبکه امامت در حل مشکلات و دغدغه های مردم

محله محوری؛ رویکردی مهم شبکه امامت در حل مشکلات و دغدغه های مردم
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۹ بهمن ۱۴۰۰

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان تکاب گفت: محله محوری، رویکردی مهم در شبکه امامت در حل مشکلات و دغدغه های مردم است.

حجت الاسلام خداداد سیفی نژاد مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان تکاب در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، پیرامون وضعیت شهرستان و شبکه امامت در آن اظهار کرد: تکاب از جنوبی ترین شهرستان های استان آذربایجان غربی و تلفیقی از قومیت کرد و ترک و سه مذهب اهل تشیع و تسنن و اقلیت اهل حق درآن ساکن هستند.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان تکاب افزود: شهرستان از لحاظ وسعت سرزمینی زیادی دارد و حدود ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد و به دلیل محرومیت در اکثر روستاها خالی از ائمه جماعات است.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر تلاش کردیم ۵ نفر مبلغ برای شهرستان جذب نماییم که با رایزنی ها اکثر مساجد خود شهر نماز جماعت به پاست و ائمه جماعت دارد و موفق هستند.

حجت الاسلام سیفی نژاد عنوان کرد: محله محوری، رویکردی مهم در شبکه امامت در حل مشکلات و دغدغه های مردم است. با رایزنی هایی که انجام شد اکثر مساجد شهر نماز جماعت ها به پاست و ائمه جماعت دارد و در محله محوری و امام جماعت به عنوان امام محله فعالیت می کند.

وی تصریح کرد: به برکت تلاش متولیان ارشد استانی سازمان، در بسیاری از برنامه های طراحی شده موفق شده ایم و کارها به خوبی پیش می رود و همه مساجد به صورت محله محور عمل می کنند.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان تکاب بیان کرد: در این جا پایگاه فرهنگی نداریم و ۸ امام روستا و ۱ امام محله فعال است، برای اینکه امام جماعت ها به امام محله تبدیل شوند واقع بینانه این است در گزینش مبلغین دقت شود تا انگیزه کافی برای خدمت داشته باشند.

وی گفت: همچنین برنامه هایی که سازمان متولی آن است باید به خوبی تبیین شود و از طرفی نهادهای فرهنگی متولی دوره های خوبی را برگزار کنند تا بتوانیم به خوبی تبیین کنیم.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان تکاب با اشاره به نشست کوثر هدایت اظهار کرد: مهم ترین مسئله ای که خوشایند بوده این است که دوستان در بنیاد هدایت دغدغه این را دارند که دستورات رهبر معظم انقلاب در باب مسائل فرهنگی و اجتماعی به خصوص با محوریت مسجد عملیاتی شود.

وی عنوان کرد: همین دغدغه مندی و تلاش ارزش زیادی دارد، امید است روز به روز برنامه های بهتری طراحی شود و بتوانیم فرامین رهبری را تحقق بخشیم و لبخند رضایتی بر لبان رهبری بیاوریم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!