راهیار بنیاد هدایت در آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

از ظرفیت حلقه های میانی غفلت شده است

از ظرفیت حلقه های میانی غفلت شده است
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۳ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام حسن جهان اشاره به توانایی حلقه های میانی گفت: حلقه های میانی فعال یک ظرفیت خیلی بزرگی است که ما نسبت به آن هاغفلت کرده ایم و این باعث دلسرد شدن این مجموعه های فعال شده است و لازم است تحول عمیقی در زمینه برقراری ارتباط فعال با این حلقه ها اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام حمید حسن جهان میلانی راهیار بنیاد هدایت در آذر بایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به وجود الگوهای موفق امامت در این استان گفت: استان آذربایجان شرقی علمای فراوانی داشته و دارد که در طراز علمای مردمی و امام محله بوده اند و این ها الگوهای موفقی در تجربه نگاری و الگودهی برای روحانیونی هستند که می خواهند امامت مردم را به عهده بگیرند.
وی در تشریح وضعیت شبکه امامت در این استان افزود: ۱۰۵ امام روستا، ۵ امام محله و ۱۶ پایگاه فرهنگی اجتماعی در این استان در حال فعالیت هستند و شبکه امامت در آذربایجان شرقی نسبتا قوی است هرچند جای کار فراوان دارد.
حجت الاسلام حسن جهان میلانی حضور مردم را در پای کار آوردن نهاد های حاکمیتی حائز اهمیت دانست و بیان داشت: اگر مردم پای کار باشند قطعا نهادهای حاکمیتی نیز پای کار خواهند آمد و هنر امام این است که بتواند مردم را پای کار بیاورد و به تبع آن با مطالبه گری مردمی نهادهای حاکمیتی نیز احساس وظیفه کرده و به وظیفه خود عمل می کنند و هر جایی که امام توانسته است مردم را پای کار بیاورد بالاجبار نهاد ها نیز خود را وارد عمل شده اند.
وی با اشاره به توانایی حلقه های میانی فعال در استان ادامه داد: حلقه های میانی فعال یک ظرفیت خیلی بزرگی است و با این وجود ما نسبت به این حلقه ها غفلت کرده ایم و همین غفلت باعث دلسرد شدن این مجموعه های فعال شده است و لازم است تحول عمیقی در زمینه برقراری ارتباط فعال با این حلقه ها اتفاق بیفتد.
راهیار بنیاد هدایت در این استان در تشریح چگونگی پذیرش اجتماعی امام توسط مردم ابراز داشت: تعیین امام شاید کار درستی نباشد و این تعیین توسط ما نمی تواند امام را به جایگاه مطلوب خود برساند، بلکه این امام است که باید بین مردم برود و در دل مردم نفوذ پیدا کند و اینگونه است که می تواند بین مردم تعین پیدا کند.
وی به تجربیات یکی از امامان موفق استان اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام نوری یکی از امامان روستا برای نمونه با همین روش توانسته است به محور محله تبدیل شود، به گونه ای که مردم در همه امور او را محور قرار داده اند و به حرف او عمل می کنند و او را به عنوان امام پذیرفته اند.
حجت الاسلام حسن جهان اثرات تعامل مردم با این امام روستا را ستودنی دانست و اظهار داشت: با تعامل موفق این امام روستا با مردم بسیاری از مشکلات مانند مفاسد اخلاقی، مشروبات، مواد مخدر و ماهواره در این روستا وجود ندارد. همچنین چند سال پیش که در این منطقه سیل آمد و تعدادی از خانه ها خراب شد، با ارشادات این امام روستا کسانی که خانه هایشان آسیب ندیده بود از آسیب دیدگان در خانه های خود پذیرایی کردند و اجازه ندادند اهالی روستا در چادرهای هلال احمر مستقر شوند.
وی در نهایت نشست کوثر هدایت را موفقیت آمیز عنوان کرد و گفت: این نشست از چند جنبه موفق بود و یکی از جهات بحث انگیزشی است و انگیزه فراوانی به دوستان داده است. این جنبه انگیزشی با پتانسیل بالایی در نشست «کوثر هدایت» شروع شده ومی تواند در کل کشور تزریق شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!