راهیار بنیاد هدایت در اردبیل مطرح کرد؛

تبیین؛ راهکار پای کار آوردن نهادها در تعالی شبکه امامت

تبیین؛ راهکار پای کار آوردن نهادها در تعالی شبکه امامت
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۴ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام قاسمی با بیان اهمیت پای کار آوردن نهادها و سازمان ها در تعالی شبکه امامت گفت: تبیین نرم افزار امامت بهترین راهکار پای کار آوردن نهادها و سازمان ها برای تعالی امامت است.

حجت الاسلام محمد صادق قاسمی راهیار بنیاد هدایت در استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در تشریح وضعیت این استان اظهار داشت: اردبیل دارای ۱۰ شهرستان است و در این شهرستان ها ۱۳۰ امام فعالیت می کنند. از این تعداد ۹ نفر امام پایگاه های فرهنگی، اجتماعی، ۱۳ امام محله و مابقی امام روستا هستند.

راهیار بنیاد هدایت در اردبیل با بیان این نکته که راهکارهای متنوعی برای پای کار آوردن نهادهای دولتی در پیشبرد اهداف شبکه امامت وجود دارد، گفت: یکی از این راهکارها ارتباط و برگزاری جلسات مستمر با مسئولین و نهادهای حاکمیتی است و اگر نرم افزار شبکه امامت را برای آن ها تببین کنیم در همراه کردن آن ها مؤثر خواهد بود.

وی افزود: امامان نمونه و برتر باید از طریق رسانه ها معرفی شوند تا این افراد شناخته شوند و توانمندی های آن ها به سمع و نظر مسئولین هم برسد. این کار سبب می شود مسئولین نیز با ما همراه شوند. حتی می شود جشنواره برای این منظر ترتیب داده شود و کارهای امامان موفق تشریح شود.

حجت الاسلام قاسمی به اهمیت بهره گیری از ظرفیت حلقه های میانی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: امام موفق امامی است که بتواند حلقه های میانی نظیر گروه های جدی را به هم متصل کند آن ها را پای کار بیاورد و از طریق آن ها اهداف شبکه امامت را پیش ببرد.

راهیار بنیاد هدایت در اردبیل عنوان کرد: راهیاران نیز باید با این گروه ها جلسات مستمری داشته باشند و به تبیین الگوی امامت بپردازند و از این طریق این حلقه ها به امامان متصل شوند. در این صورت کار با سرعت بیشتری پیش می رود.

وی ابراز کرد: تعیین امام در محلات شاید چندان سودمند نباشد. آنچه مهم است این است که امام با فعالیت های خود و توانمندی هایی که از خود به نمایش می گذارد، در محله و روستا تعین پیدا کند. امام باید همرنگ مردم شود و در کنار مردم زندگی کند؛ در این صورت است که تعین سریعتر اتفاق می افتد.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به برگزاری نشست «کوثر هدایت» بیان داشت: این نشست نیز مانند سایر نشست های بنیاد هدایت سودمند بود و در آن انرژی گرفتیم. شریکه الامام هایی داشتیم که پس از این دوره ها تصمیم به فعالیت گرفته اند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!