مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان مطرح کرد؛

لزوم هم افزایی شبکه امامت با حلقه های میانی در طرح تحول اجتماعی مسجد محور

لزوم هم افزایی شبکه امامت با حلقه های میانی در طرح تحول اجتماعی مسجد محور
مجتبی عظیمی
0
۲۵ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام رازیانی به  لزوم هم افزایی شبکه امامت با حلقه های میانی در طرح تحول اجتماعی مسجد محور اشاره کرد و گفت: حلقه های میانی نظیر گروه های جهادی، خانه های قرآن و مراکز فرهنگی زمینه فکری و ذهنی لازم برای همکاری با روحانیت را دارا هستند.

حجت الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، به اهمیت حلقه های میانی پرداخت و گفت: حلقه های میانی نظیر گروه های جهادی، خانه های قرآن و مراکز فرهنگی زمینه فکری و ذهنی لازم برای همکاری با روحانیت را دارا هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به لزوم هم افزایی روحانیت با حلقه های میانی اشاره کرد و افزود: اگر ما زمینه ها و بسترهای لازم را فراهم کنیم و جلسات مشترکی را برای بررسی موضوعات و دغدغه های مشترک شکل دهیم خود به خود این هم افزایی صورت می گیرد و با محور قرار گرفتن امام محله به طور طبیعی ظرفیت های موجود در محله نیز پای کار می آیند و با راهبری امام منتج به نتایج خوبی خواهد شد.

وی به پای کار آوردن نهادهای حاکمیتی در ایده تحول اجتماعی مسجد محور گریزی زد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در سفر استانی خود به استان کردستان این استان را یک استان فرهنگی خواندند. و این به معنی است که نوع مشکلات و معضلات آن نیز فرهنگی است. راهکار این معضلات نیز فرهنگی است و کار فرهنگی می طلبد.

حجت الاسلام رازیانی در ادامه گفت: نهادهای فرهنگی و خانه های قرآنی که داریم و سایر ظرفیت ها برای کارفرهنگی آماده است. و این هم افزایی ها می تواند منشأ برکات بسیاری خواهد بود و می توان به حل معضلات و مشکلات کمک کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: در نظر داریم تا با نهادها و دستگاه های فرهنگی نظیر اوقاف، حوزه هنری و سایر نهادهای فرهنگی استان جلساتی را به صورت مستمر برگزار کنیم و مقدمات آن نیز انجام شده است. در قالب این جلسات نگاه ها به هم نزدیک می شود تا بتوانیم پروژه ها و برنامه ها را همگام با هم پیش ببریم تا شاهد تغییر محسوسی در فضای فرهنگی استان شاهد باشیم.

حجت الاسلام رازیانی به تبیین راهکار تأمین معیشت امامان پرداخت و خاطرنشان کرد: سه راهکار را در سال های اخیر برای تأمین معیشت امامان دنبال کرده ایم. یکی از این راهکارها توانمندسازی امامان و شریکه الامام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: راهکار دیگر، جلب حمایت های نهادهایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام، دفتر نماینده ولی فقیه و سایر نهادها است که به این ترتیب هماهنگی ها و تسهیل گری های خوبی برای ارتقاء سطح معیشت امامان محلات و روستاها صورت گرفته است تا دغدغه این عزیزان کار فرهنگی باز کردن گره از مشکلات مردم باشد. به عنوان مثال دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برای افزایش حقوق امامان اعلام آمادگی کرده اند.

وی در خصوص نشست «کوثر هدایت» نیز گفت: جمع شدن در کنار مرقد مطهر امام رضا(ع) خود منشأ برکات است. در کنار این در این دورهمی ها فکرها به هم نزدیک می شوند و راهی که مد نظر سازمان و بنیاد هدایت است به نیروهای ستادی منتقل می شود. امیدواریم این نشست ها بیشتر برگزار شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!