اتفاقات خوب با تلاش های امام روستای بارده؛

ایجاد فرصت‌های جدید در اشتغال روستایی

ایجاد فرصت‌های جدید در اشتغال روستایی
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۸ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام مددی با رایزنی های خود علاوه هموارسازی مسیر دریافت وام های خرد اشتغالزایی از بنیاد برکت و کمیته امداد زمینه کار فصلی را نیز برای برخی از اهالی فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید آیت الله مددی امام روستای بارده از توابع شهر بن استان چهار محال بختیاری است و نزدیک به ۲ سال است که در این روستا مشغول به خدمت است؛ از کارهای جهادی گرفته تا فعالیت های تربیتی با محوریت کودک و نوجوان.


امام روستای بارده از ایجاد گروه جهادی شهید انصاری خبر می دهد و می گوید: جوانانی که در برق کشی، لوله کشی، جوشکار و کارهای اینچنینی فعال هستند ما را در این گروه همراهی می کنند.

این گروه جهادی نسبت تعمیرات منازل نیازمندان، کاشی کاری و ساخت سرویس بهداشتی برای آن ها اقدامات خوبی را رقم زده است.


به گفته حجت الاسلام مددی مرکز نیکوکاری امام رضا(ع) نیز در این مسجد به ثبت رسیده و در حل مشکلات معیشتی نیازمندان، درمان بیماران و اهدای وام های ۱۰ تا ۱۵ میلیونی به منظور توسعه کارگاه های قالیبافی به کمک مسجد آمده است. توزیع فیش نان بین نیازمندان بخش دیگری از این کمک ها است.

امام روستای بارده می گوید: کارگروهی را با کمک چند نفر از معلمین روستا تشکیل داده ایم و کلاس های آموزش قرآن، احکام و اعتقادات برای رده های مختلف تحصیلی برگزار می کنیم. در کنار این در مسجد نیز برنامه های آموزشی با موضوع خانواده و سیره اهل بیت(ع) در مسجد برگزار می کنیم.

او ادامه می دهد: با تفاهمی که با بنیاد برکت و کمیته امداد داشته ایم کارهای خوبی در زمینه تأمین وام اشتغال صورت گرفته است. تعداد ۳۵ نفر برای دریافت وام معرفی شده اند که از این تعداد بیش از ۲۰ نفر موفق بهاخذ وام شده اند.

حضور یکی از کارآفرینان در این روستا که در حوزه کاشت گیاهان دارویی، زعفران و گل محمدی فعالیت می کند و رایزنی که حاج آقای مددی با این کارآفرین داشته زمینه کار فصلی را برای عده ای از اهالی ایجاد کرده است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!