امام روستایی که مسجد را مقر مقابله با آسیب‌ها و رسیدگی به محرومان روستا کرده است

امام روستایی که مسجد را مقر مقابله با آسیب‌ها و رسیدگی به محرومان روستا کرده است
مجتبی عظیمی
0
۰۹ اسفند ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام انصاری، امام روستای داق داق‌آباد علاوه بر دغدغه‌مندی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، در رسیدگی به محرومان همتی والا دارد؛ ساخت و تعمیر خانه برای محرومان و آزادی زندانیان بدهکار در این راستا توسط وی انجام می‌شود.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام «عقیل انصاری»، امام روستای داق داق آباد شهرستان کبودرآهنگ همدان و برگزیده استانی مهرواره اوج بنیاد هدایت است.

وی که از سال ۱۳۸۳ در این روستا مشغول به تبلیغ و امامت در بین مردم است، فعالیت های فراوانی را برای ارتقاء فرهنگی اجتماعی این روستا انجام داده که مهم ترین آنها رفع اختلاف بین اهالی روستا و آشتی و صلح دادن و ایجاد الفت برادری بین آنها است.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) فعالیت های عمرانی فراوانی را در این روستا انجام داده است که ساخت مسجد در فضایی با بیش از ۱۸۰۰ متر زیربنا طی پنج سال ازجمله آنها است. همچنین با کمک گروه جهادی چند خانه برای نیازمندان ساخته که دو باب آن در سال جاری بنا شده و در چند مورد نیز به مرمت و تعمیر خانه های محرومان کمک کرده است.

یکی از فعالیت‌های این امام روستا جمع آوری بیش از ۱۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانی بدهکار از طریق مردم روستا بوده و همچنین برای دختر سه ساله که نیاز به عمل جراحی قلبی داشت مبلغ ۴۰ میلیون تومان را در حال جمع آوری دارد که بخش زیادی از آن جمع آوری شده است.

شناسایی یکصد خانواده محروم و حمایت از آنها از دیگر اقدامات مومنانه حجت‌الاسلام انصاری است چنان که در ایام کرونا و در چند مرحله بسته های معیشتی و غذایی برای آنها تامین کرده است. ذبح چند رأس گوسفند و توزیع گوشت آن میان نیازمندان روستا و تأمین جهیزیه برای دختران نیازمند از دیگر خدمات مومنانه این امام جماعت فعال در روستای داق آباد شهرستان کبودرآهنگ همدان است.

گفتنی است بیشتر کمک های این امام روستا به محرومین و نیازمندان از طریق کمک های مردمی انجام می شود.

این امام روستا که از ابتدای استقرار در این روستا و فعالیت ۱۸ ساله خود همیشه در کنار مردم با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بوده است استحکام خانواده یکی از دغدغه هایش است به گونه ای که در سخنرانی های خود و سایر برنامه ها خانواده را محور قرار می دهد. در همین زمینه مشاوره به صورت تلفنی و حضوری توسط این روحانی و همسر او برای مردم روستا انجام می‌شود و اختلاف زوجین در موارد متعدد رفع شده است.

یکی از فعالیت‌های این امام روستا که تا قبل کرونا به صورت حضوری انجام می شد، برگزاری جلسات ماهانه در روستا برای حل مشکلات اهالی بود که در پی آن زمینه های پیشگیری از اعتیاد ایجاد شده است. این امام مسجد با تعامل با طلاب منطقه و روستا سعی در ارتقاء فرهنگی و اجتماعی روستا دارد.

حجت الاسلام انصاری با شیوع کرونا برای پیشگیری از شیوع این بیماری اقدام به گندزدایی محلات روستا و توزیع بسته های سلامت میان مردم نیز کرد.

در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!