با اجرای طرح سبک زندگی اسلامی از سوی برگزیده استانی مهرواره اوج صورت گرفت؛

پیشگیری از طلاق ۳۰ زوج به همت امام روستا+ عکس

پیشگیری از طلاق ۳۰ زوج به همت امام روستا+ عکس
مجتبی عظیمی
0
۲۴ اسفند ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام عادلی با اجرای سبک زندگی در شهرستان بیله سوار با طرحی ابتکاری علاوه بر ایجاد نشاط و شادی در بین اهالی به شناسایی مشکلات پرداخته و توانسته است از ۳۰ طلاق پیشگیری کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام علی اکبر عادلی امام روستای مرادلو و برگزیده استانی مهرواره اوج است که مدت ۵ سال در این روستا فعالیت دارد.
حجت الاسلام عادلی که علاوه بر امامت روستا، مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان بیله سوار نیز هست، فعالیت‌های زیادی در زمینه های مختلف در این شهرستان داشته است
اجرای برنامه سبک زندگی اسلامی یکی از مهم ترین فعالیت های این برگزیده استانی مهرواره اوج است و در این زمینه می گوید: وقتی با عدم رغبت اهالی به مسجد روبرو شدیم طرح این برنامه را با این هدف که آنها را با مسجد ارتباط دهیم با کمک کارگروهی متشکل از دادگستری، علما، گروه قرآنی،گروه طنز و … آغاز کردیم.
این امام روستا در تشریح فعالیت برنامه سبک زندگی اسلامی می گوید: بعد از بررسی ها و شناسایی خانواده های آسیب پذیر به منازل آنها رفته و با اجرای برنامه با گروه های متنوع سعی بر حل مشکلات آنها داشتیم و با زبان طنز و اجرای برنامه های دیگر به معضلات و مشکلات جامعه اشاره می کردیم.
این طرح که بعد از مدتی مورد استقبال قرار گرفت و اهالی خودشان از گروه اجرایی این طرح دعوت می کردند و با دعوت اهالی در بعضی از روزها بعضاً در ۵ خانه به اجرای برنامه می پرداختند و همچنین در فضای مجازی نیز به طور زنده برای اهالی برنامه ها پخش می شد که این هم با استقبال مردم روبه رو شد.
حجت الاسلام عادلی با شیوع کرونا دست از این فعالیت ها بر نداشت و طرح سبک زندگی اسلامی همچنان با قوت به کار خود ادامه می‌داد با این تفاوت که با جمعیت کمتر به صورت حضوری همراه بود و در عوض اهالی شهرستان در فضای مجازی برنامه ها را دنبال می‌کردند به گونه ای که ۳ هزار نفر از این برنامه ها استفاده می کنند.
تاسیس موسسه خیریه برنامه دیگر این برگزیده مهرواره اوج است و در این قالب موسساتی در هر محله با کمک خیرین همان محله تأسیس شده و در این مراکز خیریه نیازمندان و افراد بی بضاعت شناسایی و سپس به آنها رسیدگی می شود.

او درباره فعالیت های موسسات خیریه می‌گوید: تعمیر و ساخت منزل مسکونی برای نیازمندان که در چند روز اخیر یکی از این منازل که با هزینه ۱۵۰ میلیون تومانی خیرین آماده شده بود به خانواده نیازمند اهدا شد، گازرسانی برای خانواده های بی بضاعت، تهیه کیف و کفش و لوازم تحریر در سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان از اقدامات این مراکز خیریه است.
این امام روستا در آستانه سال نو برای ۱۳۸ خانواده به نیت ۱۳۸ شهید شهرستان بسته های عیدانه آماده و همزمان با نیمه شعبان اهدا خواهد کرد.
این روحانی دغدغه مند طرح سبک زندگی اسلامی در شهرستان را موفق می داند که آثار و برکات فراوانی داشته و برای نمونه پیشگیری از طلاق ۳۰ زوج و ایجاد اشتیاق در تعدادی از نوجوانان برای تحصیل در حوزه های علمیه و معرفی افراد معتاد به کمپ های ترک اعتیاد و فعالیت های دیگر از آثار و برکات این طرح است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!