با تلاش امام محله نجف آباد یاسوج انجام شد؛

ایجاد شورای محله برای شناسایی ظرفیت‌ها و حل مشکلات مردم 

ایجاد شورای محله برای شناسایی ظرفیت‌ها و حل مشکلات مردم 
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۵ اسفند ۱۴۰۰
حجت الاسلام خرام با ایجاد تشکیلات منسجم و ایجاد شورای محله اقدام به شناسایی حوزه های خدمت رسانی و ظرفیت های محله برای رفع مشکلات مردم کرده و در این طرح با ۱۰ نفر از روحانیون همکاری می کند.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید عبدالحمید خرام امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله نجف آباد یاسوج است که از اردیبهشت ۹۹ در این محله مشغول خدمت رسانی به مردم و ارتقاء فرهنگی و اجتماعی محله است
حجت الاسلام خرام در ابتدا با ایجاد تشکیلات منسجم و ایجاد شورای محله اقدام به شناسایی حوزه های خدمت رسانی و ظرفیت های محله برای رفع مشکلات مردم کرده است.
او در این طرح با ۱۰ نفر از روحانیون شهرستان همکاری می‌کند و محوریت فعالیت ها در همه این امور با مساجد است.
حجت الاسلام خرام در ۶ حوزه بهداشت و درمان، ساخت و عمران اشتغال، معیشت و فرهنگی، آموزشی به مردم و نیازمندان محل خدمت می کند. 
امام جماعت مسجد حضرت فاطمه (س) در ایام کرونا برای پیشگیری از شیوع کرونا اقدام به تهیه و توزیع بیش از ۷ هزار ماسک و لوازم بهداشتی مانند الکل کرده است که در موکب های اربعین شهادت امام رضا(ع) و ولادت حضرت زهرا(س) با تلفیق بین کار فرهنگی و ایستگاه صلواتی این کار انجام شده است.
سرکشی به بیماران کرونایی در بخش دیگری از فعالیت‌های این امام محله است. اقدامات او تنها در ایام کرونا منحصر نیست و با پیگیری های او چهار گروه جهادی پزشکی به خدمت رسانی به مردم این محله می پردازند و تحت درمان رایگان و دارو قرار میگیرند و قرار است در عید نوروز ۱۴۰۱ نیز ۵۰ پزشک در این طرح شرکت کنند.
حجت الاسلام خرام با تشکیل قرارگاه جهادی امام حسین )ع( در این مسجد و تأسیس مرکز نیکوکاری نیازهای محرومین و نیازمندان منطقه را رفع می‌کند.

بیشتر بخوانید: امامی که در ۹ ماه فقر را از محله خود ریشه‌کن کرد

 ۵۰۰ خانواده از افراد مسن و از کار افتاده، تحت پوشش مرکز نیکوکاری مسجد قرار دارند و مجموعاً ۱۵۰۰ خانواده از افراد تحت پوشش کمیته امداد و غیر آن ها مورد حمایت این مرکز نیکوکاری هستند.

او می گوید: با توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان که در هر مرحله از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان حمایت های معیشتی از نیازمندان صورت گرفته است و در آخرین مورد نیز ۳۰۰ بسته گوشت ۱ کیلویی بین محرومین توزیع شده است.
 حجت الاسلام خرام در باب تأمین هزینه کمک به محرومین می‌گوید: از خیرین و مردم در این زمینه کمک می‌گیریم؛ از سوپرمارکت‌ها تا میوه فروشی ‌ها و نانوایی محله و دیگران ما را در این مسیر یاری می‌کنند.
بخش دیگری از فعالیت‌های این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی در زمینه عمران و ساخت و ساز بوده است. در این راستا در زلزله سی سخت ۴ مورد ساخت و ساز خانه اتفاق افتاده است.
این روحانی تلاش گر در زمینه ایجاد اشتغال نیز می گوید: به دنبال ایجاد اشتغال نیمه‌صنعتی دراین محله هستیم و هم اکنون یک نمایشگاه صنایع دستی بانوان دایر است و گلیم جاجیم قالی عروسک و غیره در آن به نمایش گذاشته شده است. همچنین به دنبال ارتباط با چند کارخانه برای آموزش و فروش محصولات صنایع دستی هستیم.
همچنین پیگیری برای دریافت وام برای ایجاد اشتغال انجام شده که با برطرف شدن موانع برای ۱۱۰ خانواده ایجاد اشتغال خواهد شد.
احیای زندگی و بازگشت به زندگی برای ۱۰ معتاد با معرفی به کمپ ترک اعتیاد توسط این امام صورت گرفته است. همچنین با برگزاری جلسات مشاوره تأسیس کتابخانه و توزیع کتابهای کمک درسی به دنبال ارتقاء فرهنگی محله است. پای کار آوردن روانشناس و روانپزشک تا کارشناس حقوقی هر هفته یکبار در مناسبت های مذهبی از فعالیت های دیگر او است.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!