خاطرات امام محله کلابه شازند از روزهای کرونایی؛

تلخی‌هایی که با تلاش جهادی به شیرینی بدل شد

تلخی‌هایی که با تلاش جهادی به شیرینی بدل شد
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۰ فروردین ۱۴۰۱
حجت الاسلام خدادای از خاطرات روزهای تلخ کرونایی برای ما می گوید از آخرین نگاه پدر شهیدی که به فرزندش پیوست و از اقداماتی که امیدبخش خانواده بیماران شد.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام نورمحمد خدادای امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله کلابه شهرستان شازند است. در لحظه اول که او به گپ و گفت نشستم خاطره ای که قبلا تعریف کرده بود در ذهنم گذشت. با نگاهی که به زمین دوخته بود، از خاطرات خود می گفت؛ وقتی که به عنوان نیروی جهادی بر بالین بیماران کرونایی حاضر می شد؛ از پدر شهیدی که در بخش بیماران کرونایی بستری بود و امید می رفت تا مرخص شود اما به یکبار کد ۹۹ برای او به صدا در آمد و به فرزند شهیدش پیوست و نگاه آخری که هنوز در خاطرش نقش بسته است.

امام پایگاه فرهنگی، اجتماعی محله کلابه شازند از فعالیت های خود در ۱۵ سال حضورش در این محله برای ما می گوید. از مشکلات و گرفتاری های این محله و کارهایی که برای رفع آن ها انجام داده است. 
او در توصیف وضعیت این محله گفت: این محله در حاشیه شهر قرار دارد. مسجد این محله به مسجد جامع کلابه معروف است و تمرکز فعالیت های حاج آقا خدادادی در این مکان است.
از گفته های خدادای اینگونه برمی آید که کارش را با فعالیت های عمرانی آغاز کرده است. به محض ورود به محله اقدام به ثبت گروه جهادی می کند آن هم متشکل از طلاب و جوانان. به همت این جهادگران پا به عرصه ساخت و ساز برای نیازمندان محله و البته روستاهای نزدیک می کند. نتیجه این فعالیت عمرانی ساخت ۶ واحد مسکونی برای نیازمندان بوده است که تحویل صاحبان آن داده شد.
خدادادی که سر و کارش را با جوان هاست از نیازهای آن ها هم غافل نیست. برای همین در حال رایزنی برای ساخت سالن ورزشی برای جوانان این محله است. بنیاد برکت هم برای این کار قول مساعدی داده.
از او درباره فعالیت هایش در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی پرسیدم؛ پاسخ داد: از آسیب های این محله موضوع طلاق و اعتیاد است. در خصوص اعتیاد در قدم اول به شناسایی خانواده هایی که با این موضوع درگیر بودند، پرداختیم. سپس آن ها را طبقه بندی کردیم. برخی از این خانواده ها که در طبقه اول قرار می گرفتند وضعیت حادی داشتند و آسیب های اعتیاد آن ها علاوه بر خانواده متوجه محله می شد. برخی از این افراد را به کمپ ترک اعتیاد معرفی کردیم.
به گفته این امام پایگاه فرهنگی، اجتماعی محله کلابه به لحاظ اشتغال مشکل چندانی ندارد چراکه کار خیاطی در آن رونق خوبی دارد. با این حال چند نفری هم که نیاز به وام اشتغال داشته اند توانسته اند از محل صندوق قرض الحسنه و با حمایت بسیج سازندگی وام اخذ کنند که این وام ها ۲ سال تنفس دارد.
حجت الاسلام خدادادی از روزهای سخت کرونایی و مشکلات خانواده های بیماران می گوید و روند کمک به این خانواده ها را اینگونه روایت می کند: با شیوع این بیماری و درگیر برخی خانواده ها اقدام به تهیه بسته های معیشتی و اقلام دارویی برای این خانواده ها اقدام کردیم. از دیگر اقدامات پایگاه ما تهیه و توزیع غذای گرم بین این خانواده ها بود.
پایگاه فرهنگی، اجتماعی محله کلابه یک مرکز نیکوکاری را نیز به ثبت رسانده است و از ظرفیت آن برای کمک به نیازمندان و بیماران استفاده می شود. تهیه برخی از اقلام جهیزیه و اهدای وام برای نیازهای ضروری خانواده ها از دیگر اقدامات این پایگاه بوده است.
خدادادی به تعطیلی برخی نذورات به واسطه کرونا هم اشاره می کند و می گوید: برخی از نذورات مردمی به صورت پخت غذای گرم بود که به واسطه کرونا تعطیل شده بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از ظرفیت گروه جهادی برای احیای این نذورات استفاده کنیم. نتیجه این اقدام، توزیع ۱۲۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان و در مناسبت ها بود. 
او ادامه می دهد: برای این کار ۶ رأس گوساله و ۳۰ رأس گوسفند ذبح شد و برنج و روغن نیز از محل نذورات مردمی تأمین شد. علاوه بر این سنت عقیقه با همکاری طلاب و دیگر فعالان فرهنگی در شهرستان شازند احیاء شده است که به این واسطه نیاز خانواده های بی بضاعت به گوشت برطرف می شود و تاکنون ۱۵ رأس گوسفند برای عقیقه ذبح و گوشت آن توزیع شده است.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!