نگاهی به فعالیت‌های برگزیده مهرواره اوج؛

پای کار آوردن جوانان و نوجوانان محله برای پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی

پای کار آوردن جوانان و نوجوانان محله برای پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی
مجتبی عظیمی
0
۱۴ فروردین ۱۴۰۱

حجت الاسلام روزبه گرجی با پای کار آوردن جوانان و نوجوانان محله در هیئت و گروه جهادی علاوه بر فعال سازی آن‌ها  برای محرومیت زدایی و خدمات اجتماعی توانسته است آن‌ها را از آسیب‌های اجتماعی دور سازد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت حجت الاسلام علیرضا روزبه گرجی امام جماعت مسجد امام حسین(علیه السلام) محله شهرک امام خمینی(ره) شهرستان بم و برگزیده استانی مهرواره اوج است.

او که از سال ۹۸ در این محله حاشیه شهر و به عنوان اولین امام جماعت مسجد تازه ساخت این محله در خدمت مردم است با پای کار آوردن ظرفیت اهالی و تشکیل هیئت و گروه جهادی توسط جوانان و نوجوانان توانسته فعالیت‌های خوبی در این منطقه داشته باشد.

حجت الاسلام روزبه برای فعالیت در این منطقه لازم بود تا اقشار مردم به خصوص نوجوانان و جوانان را نسبت به مسائل اجتماعی حساس کند و بر همین اساس نیز اقدام به تشکیل هیئت و گروه جهادی کرد؛ در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوجوان از برنامه های هیئت بهره می برند. او معتقد است، ایجاد حس خود باوری در نوجوانان و جوانان، عامل دوری از آسیب های اجتماعی می‌شود.

 

برگزیده استانی مهرواره اوج با کمک گروه جهادی شهید متوسلیان، فعالیت‌های عمرانی زیادی داشته اند؛ حصار کشی برای اطراف مسجد و ساخت چند سرویس بهداشتی و همچنین ساخت دیوار منزل زنی بی سرپرست بخشی از اقدامات این گروه جهادی بوده است.

مطالبه گری از مسئولان توسط این گروه جهادی نیز باعث شد تا معابر و خیابان های این محله آسفالت شوند و مشکل کوچه های خاکی برطرف شود.

در ایام کرونا با آن که برنامه های مذهبی مسجد به صورت موقت و برای پیشگیری از بیماری کرونا تعطیل شد، ولی فعالیت های این مسجد توسط امام جماعت ادامه پیدا کرد و در مرکز نیکوکاری افراد نیازمند شناسایی و ثبت شدند تا مورد حمایت قرار بگیرند و در مناسبت های مختلف ۳۰ تا ۴۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی و زیارتی برای نوجوانان و فعالیت در قالب قرار گاه فرهنگی شهرستان از دیگر برنامه های حجت الاسلام گرجی است. در این راستا ۳۰ نفر از طلاب و روحانیون با کار تشکیلاتی در محلات خود فعالیت می کنند.

دغدغه ایجاد اشتغال برای افراد بیکار نیز باعث فراهم کردن زمینه کار در مشاغل خرد و خانگی توسط مرکز نیکوکاری برای تعدادی از افراد جویای کار با پرورش جوجه و پخت نان با تنور خانگی را فراهم کرده است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!