توسط برگزیده استانی مهرواره اوج صورت گرفت؛

جذب نوجوانان به مسجد با استفاده از ظرفیت برنامه های ورزشی

جذب نوجوانان به مسجد با استفاده از ظرفیت برنامه های ورزشی
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۶ فروردین ۱۴۰۱
حجت الاسلام رفیع زاده محور برنامه های خود را تربیت کودکان و نوجوانان قرار داده است و برای جذب آنان به مسجد از برنامه های ورزشی نظیر فوتبال، کوهنوردی و امثال آن بهره برده است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام مرتضی رفیع زاده امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله ناصرآباد شهرستان مرند و برگزیده استانی مهرواره اوج است.
او از ۲ سال پیش همزمان با تدریس در حوزه در مسجد چهارده معصوم در خدمت مردم حاشیه شهر مرند بوده و علاوه بر این برای مساجد دیگر محله و برقراری نماز جماعت در آن ها تلاش کرده تا کسانی را برای امامت جماعت این مساجد دعوت کرده است.
حجت الاسلام رفیع زاده با آغاز کرونا با همکاری مردم به مقابله با این ویروس منحوس و توزیع اقلام بهداشتی و ماسک پرداخت و با کمک نهاد ها و خیرین تاکنون قریب به ۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرده است.
تعیین مدیر محله و تعیین رابط برای هر کوچه و ارتباط با مدیر محله در جمع آوری و توزیع کمک های مردمی و معیشتی از دیگر فعالیت های این روحانی تلاشگر بوده و با مطالبات صورت گرفته و پیگیری های مدیر محله آسفالت کوچه ها و اختصاص تاکسی برای محل صورت گرفته است.
حجت الاسلام رفیع زاده با تشویق جوانان به ازدواج و اهداء هدیه به افرادی که تازه ازداج کرده اند در راستای استحکام خانواده قدم بر می دارد و با وساطت او تعدادی از پرونده های طلاق ختم به خیر و آشتی شده اند.
او برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مقابله با اعتیاد علاوه به مشاوره و تبلیغ چهره به چهره تعدادی را به کمپ های ترک اعتیاد معرفی کرده و یک مورد نیز به نتیجه رسیده است.
برگزیده استانی مهرواره اوج محور کار خود را تربیت نوجوانان می داند و می گوید: برای نوجوانان برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی داریم و با برنامه های فوتبال و کوهنوردی و امثال آن تعداد زیادی از این نوجوانان جذب مسجد شده اند.
او برای رسیدن به هدف خود از اساتید و روحانیون دیگر نیز کمک گرفته و نوجوانان در حلقه های مختلف از برنامه های تربیتی بهره می برند.
حجت الاسلام رفیع زاده کار فرهنگی و برگزاری مراسمات در مناسبت های مذهبی را رونق بخشیده و همزمان با کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به برگزاری مراسم در فضای باز در محرم ۲ سال قبل کرده است.
برگزاری کاروان های شادی و عزای خودرویی و ایستگاه صلواتی در موالید و وفیات معصومین(س) و توزیع غذای نذری و ماشین نویسی از دیگر اقداماتی است که با مدیریت این روحانی و کمک نوجوانان و جوانان انجام شده است.
حجت الاسلام رفیع زاده در ایام اربعین نیز با برگزاری موکب مردمی و تهیه و توزیع چند هزار غذای نذری حال و هوای اربعین را در این محله زنده کرد. 
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!