توسط برگزیده استانی مهرواره اوج صورت گرفت؛

اشتغالزایی برای نجات یافتگان از دام اعتیاد

اشتغالزایی برای نجات یافتگان از دام اعتیاد
مجتبی عظیمی
0
۲۱ فروردین ۱۴۰۱

حجت الاسلام ایزدی علاوه بر حضور در کنار کادر درمان و انجام امور مربوط به کفن و دفن اموات کرونایی به مبارزه با اعتیاد برخاسته و بیش از ۷۰ نفر را به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی و برای تعدادی از آن ایجاد شغل کرده است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام حسین ایزدی امام محله مسجد ائمه بقیع محله کهنوج بخش یزدان آباد شهرستان زرند و برگزیده استانی مهرواره اوج است.
او که از ۱۰ سال پیش توفیق تبلیغ دین مبین اسلام و خدمت رسانی به مردم را داشته از ۲ سال پیش نیز در این محله به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و امامت مردم می پردازد.
فعالیت های حجت الاسلام ایزدی منحصر به محله نبوده و او علاوه بر امامت محله به عنوان مسئول مرکز خیریه در شهرستان به نیازمندان و محرومین رسیدگی می کند.
اعتیاد این بلای خانمان سوز که در این سال ها جوانان زیادی را به کام خود کشانده و باعث فروپاشی هزاران خانواده شده است، دردی است که این روحانی جهادگر را به مبارزه با آن واداشته تا این کار را در صدر فعالیت های مرکز خیریه قرار دهد؛ چراکه پیشگیری از این درد اجتماعی و درمان معتادین می تواند از آسیب های دیگر نیز پیشگیری کند.
حجت الاسلام ایزدی با کمک دفتر امام جمعه و کمک خیرین و برخی از معدن داران این شهرستان توانسته است بیش از ۷۰ نفر را به کمپ های ترک اعتیاد معرفی کرده و تاکنون ۴۳ نفر از این تعداد توانسته اند از دام این فساد رهایی پیدا کنند و به آغوش گرم خانواده بازگردند و با همت این روحانی تلاشگر عده ای از این ها دارای کسب و کار شده اند و با این کار از طلاق تعدادی از خانواده ها که به دلیل اعتیاد در حال جدایی بودند، پیشگیری شده است.
مسئول دفتر امام جمعه بخش یزدان آباد شهرستان زرند نزدیک به ۱۵۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده و از طریق دفتر امام جمعه و سایر خیرین در ایام کرونا به آن ها رسیدگی می کند.
فراگیری کرونا و تعطیلی مساجد نیز نتوانست این امام محله را از کار فرهنگی و اجتماعی دلسرد کند و در روزهایی که کمتر کسی جرأت می کرد به بیماران کرونایی نزدیک شود یا از اقدام به تغسیل و تدفین اموات کرونایی کند، کمر همت را بست و با حضور در غسالخانه نگذاشت اموات مؤمنین که با کرونا از دنیا رفته بودند، بدون تغسیل و تکفین دفن شوند.
حجت الاسلام ایزدی علاوه بر این در بیمارستان ها نیز همراه و کمک رسان پرسنل درمانی بود و هزینه های درمانی بیماران نیازمند کرونایی را پرداخت می کرد.
او با کمک خیرین و از طریق مرکز خیریه به ۱۵۰ خانواده تحت پوشش نیز بسته های معیشتی و سبد غذا کمک می کند و برای ۱۴ نفر از افراد بیکار نیز ایجاد اشتغال کرده است.
ارتباط با جوانان و نوجوانان بخش دیگری از فعالیت این امام محله برتر استان در مهرواره اوج می باشد و در کنار فعالیت های فرهنگی و برگزاری مراسمات مناسبتی با این اقشار ارتباط خوبی دارد و تعداد زیادی جذب مسجد شده اند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!