مدیرعامل بنیاد هدایت خبر داد؛

آغاز به کار نمایشگاه مسجد جامعه پرداز از ۲۷ فروردین در مصلی تهران

آغاز به کار نمایشگاه مسجد جامعه پرداز از  ۲۷ فروردین در مصلی تهران
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۴ فروردین ۱۴۰۱
حجت الاسلام میرمحمدیان از برگزاری نمایشگاه مسجد جامعه پرداز از ۲۷ فروردین در مصلی امام خمینی(ره) و همزمان با نمایشگاه بین المللی قرآن خبرداد.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام  سید ناصر میرمحمدیان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین دوره نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» اظهار داشت: این نمایشگاه همزمان با نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ازتاریخ ۲۷ فروردین لغایت ۹ اردیبهشت در شبستان مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌گردد.
مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: نخستین دوره نمایشگاه مسجد جامعه پرداز بهمن ماه ۱۴۰۰ در مشهد مقدس برگزار شده بود که در آن ضمن مرور فناوری‌های حکمرانی مردمی از ابتدای انقلاب تا کنون، «فناوری امامت میانی» نیز ارائه گردید.
میرمحمدیان بررسی سیر توسعه و تکامل این الگو از غدیر تا گام دوم انقلاب اسلامی، فناوری نرم امامت میانی به عنوان الگوی جامعه پردازی ولایی با محوریت مساجد را محور محتوایی دومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز دانست و ابراز داشت: اکنون در گام دوم انقلاب و در موقعیتی که تحول پر شتاب الگوی حکمرانی در دنیا به حکمرانی مجازی را شاهد هستیم، بایستی امامت عامه را از سطح کلان به سطوح میانی توسعه دهیم و جامعه و دولت اسلامی را مبتنی بر همان الگو بسازیم. 
وی ضمن تشریح مسئله امامت میانی افزود: امامت میانی؛ فناوریِ «حکمرانی نرم محلی»، «تحقق پیشرفت» و «تحول و مدیریت آسیب‌های اجتماعی» است. 
مدیرعامل بنیاد هدایت ضمن تشریح بخش های مختلف دومین دوره نمایشگاه مسجد جامعه پرداز تصریح کرد: برپایی سه نشست علمی در روزهای ۳۰ فروردین، ۱ اردیبهشت و ۳ اردیبهشت با موضوعات ساماندهی رابطه حاکمیت و مسجد، آرایش نهادی مدیریت مساجد کشور و آینده‌پژوهی مسجد و با حضور کارشناسان حوزه مسجد و اصحاب رسانه از جمله بخش های این نمایشگاه است که از ساعت ۱۸ عصر تا ۲۰ انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: وضع قاعده امامت در واقعه غدیر خم، تبیین ویژگی‌های الگوی امامت در ۲۵۰ سال امامت اهل بیت، بررسی مواجهه «تلاش‌های فقها برای تحقق الگوی امامت در سطح عامه» و «انواع الگو‌های حکمرانی باطل» در دوران غیبت)، مکتب امام، طرح کلی مسجد جامعه‌پرداز و یادمان ۲ امام محله شهید،‌ معرفی ۱۲۰ امام محله برتر و ۱۰٫۰۰۰ امام محله فعال از دیگر بخش های این نمایشگاه است.
مدیرعامل بنیاد هدایت با بیان اینکه بخشی ویژه مسئولان در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز دایره خواهد بود عنوان کرد: بررسی اجزای سند ملی مسجد و نقشه خدمات بنیاد هدایت از جمله محتواهای ارائه شده در این بخش است.
وی بخش رونمایی های نمایشگاه مسجد جامعه پرداز را نیز تشریح کرد و افزود: در این بخش نظام مسائل امام میانی در محله، فرآیند تعین امام میانی در محله و  نظام مسائل و راه حل های سیاستگذاری در امر مسجد رونمایی خواهد شد.
میرمحمدیان ارائه ۲۰ الگوی موفق امامت میانی توسط ائمه جماعات برتر کشور را یکی دیگر از بخش های نمایشگاه مسجد جامعه پرداز معرفی کرد و گفت: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز از ۲۷ فروردین لغایت ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۷ الی ۲۴ آماده بازدید مخاطبان می‌باشد.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!