ابتکار امام روستای خیرآباد در برگزاری مراسم اعیاد/ پیکانی که پیام آور شادی است

ابتکار امام روستای خیرآباد در برگزاری مراسم اعیاد/ پیکانی که پیام آور شادی است
مجتبی عظیمی
0
۲۴ فروردین ۱۴۰۱

حاج آقای اسدی در اعیاد و مناسبت‌ها خودروی پیکان خود را تزیین می‌کند. کاروان شادی راه می‌اندازد و با توزیع شکلات و شیرینی در روستاهای اطراف فاروج، شادی را به مردم این مناطق هدیه می‌کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام احمد اسدی امام روستای خیرآباد از توابع شهرستان فاروج خراسان شمالی و برگزیده استانی مهرواره اوج است که در مدت حضور خود به عنوان مبلغ در روستاهای مختلف برای مردم این منطقه منشأ خیر بوده است.

مدیریت مرکز نیکوکاری حضرت زینب(س) و مرکز افق امامزاده جعفر روستای سیاهدشت را هم به عهده دارد و از این طریق و قدم های خوبی را حل مشکلات مردم برداشته است.

برخی کارها را حاج آقای اسدی برای اولین بار در منطقه کلید زده است. خودروی پیکان او در منطقه شناخته شده است. مخصوصا با ابتکاری که در مناسبت ها به خرج می دهد. در اعیاد و مناسبت هایی نظیر نیمه شعبان، ۲۲ بهمن و دیگر مناسبت ها خودروی خود را به شکل خاصی تزیین می کند و کاروان شادی را به راه می اندازد و با گشت در روستاهای اطراف و حتی خود شهر فاروج به توزیع شکلات و شیرینی می پردازد و شادی را به اهالی هدیه می کند.

برنامه پیاده روی را هم به مناسبت عید غدیر در منطقه کلید زده است. در این برنامه اهالی ۶ روستا مشارکت داشتند و مسافت دو امامزاده طی شد.

پیاده روی جاماندگان اربعین نیز از دیگر برنامه هایی است که برای اولین بار توسط این امام روستا در این منطقه برگزار شد. احیای شب نیمه شعبان نیز از آن برنامه هایی بود که برای اولین بار انجام شد.

حجت الاسلام اسدی در خصوص برنامه دعای ندبه مسجد هم می گوید: به برگزاری دعای صرف اکتفا نکردیم بعد از دعا با دعوت از یک مربی برنامه ورزشی را در باشگاه برای آن ها تدارک دیدیم. در نتیجه ۵ یا ۶ نفر به عددی بالغ بر ۷۰ نفر جوان رسیدند. این برنامه سبب شد که این افراد در نمازهای جماعت ما شرکت کنند.

در مدت یک سالی که حاج آقا در روستای خیرآباد حضور دارد با کمک خیرین چندین مورد قربانی ذبح شده است که در آخرین مورد یک نفر شتر و یک رأس گوساله ذبح و بین نیازمندان توزیع شد.

مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله طلاق را حاج آقا مورد اهتمام قرار داده و چندین موردی از خانواده ها را که اختلافات جدی داشته اند بررسی و توانسته مانع وقوع طلاق آن ها شود.

در خصوص اعتیاد هم برخی خیرین اعلام کرده اند که آماده اند تا هزینه های ترک اعتیاد افراد معتاد را تأمین کنند. با کمک این خیرین تعدادی از افراد به کمپ معرفی و موفق به ترک شده اند.

یکی دیگر از کارهایی که این امام محله بازسازی و تعمیر مدرسه روستا بوده است که با کمک خوب خیرین و با هزینه ای بالغ بر ۶۰ میلیون تومان رقم خورده و کف آن بتن ریزی و سرویس بهداشتی آن از نو ساخته شد.

در خصوص اشتغالزایی نیز با پیگیری های حاج آقای اسدی و همکاری دهیاری و شورای روستا چندین چرخ خیاطی تهیه و کارگاه خیاطی راه اندازی شده است و به گفته این امام روستا ۱۷ نفر در این کارگاه مشغول به کار هستند و توسعه این کارگاه هم برای بانوان و هم برای آقایان در دستور کار است.

 

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!