با تلاش امام و شریکة الامام روستای نصر آباد صورت گرفت؛

قرار گرفتن ۱۱۰ نوجوان روستا در مسیر حفظ قرآن/ مسجدی که پایگاه قرآنی شد

قرار گرفتن ۱۱۰ نوجوان روستا در مسیر حفظ قرآن/ مسجدی که پایگاه قرآنی شد
مجتبی عظیمی
0
۲۸ فروردین ۱۴۰۱

چند سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های خود به اهمیت حفظ قرآن اشاره کردند و گفتند «ما باید ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم». توصیه ای که حجت الاسلام زنده دل و همسرش برای تحقق بخشیدن به آن با همه توان پای کار آمده اند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام علی اکبر زنده دل امام روستای نصرآباد از توابع خوسف استان خراسان جنوبی و برگزیده استانی مهرواره اوج است.

از دو سال پیش در این روستا مستقر شده و امام جماعت مسجد امام موسی بن جعفر(ع) در جوار امامزاده ابوالقاسم این روستا است.

حجت الاسلام زنده دل خود و خانواده‌اش همگی حافظ قرآن هستند و فعالیت های قرآنی محور برنامه‌های این امام روستا بوده و با ورود به این روستا با تلاش فراوان به دنبال فعالیت های قرآنی و گسترش برنامه های حفظ و حافظان قرآن بوده اند.

ورود جدی به عرصه تربیت حافظان قرآن
وی درباره دلایل دغدغه‌مندی خود در موضوع حفظ و تربیت حافظان قرآن می گوید: رهبر معظم انقلاب که فرمودند حافظ قرآن کم داریم بنابراین در این عرصه وارد کار شدیم و تاکنون بیش از ۷۰ نفر از نوجوانان پسر در کلاس های حفظ قرآن که در امامزاده برگزار می شود، جذب و مشغول حفظ قرآن هستند.

همسر این امام روستا نیز که خود حافظ کل قرآن است پا به پای امام روستا در ترویج حفظ قرآن کوشا بوده و در بین خواهران در پایگاه بسیج به تربیت قرآن آموزان و گسترش حافظان قرآن می پردازد و بیش از ۴۰ نفر نیز از خواهران در برنامه‌های حفظ این شریکه الامام شرکت می کنند.

این روحانی حافظ کل قرآن کریم با اشاره به حمایت های سپاه و بسیج از برنامه های قرآنی می‌گوید: برای پیشرفت در کار و جذب و پایه کار نگه داشتن جوانان و نوجوانان در راه حفظ قرآن نیاز به حمایت های بیشتری داریم.

برنامه های قرآنی این امام روستا منحصر در حفظ قرآن نبوده و علاوه بر این برنامه‌های تلاوت نور توسط نوجوانان برگزار می شود و با توجه به انس فراوانی که نوجوانان با قرآن دارند تلاوت قرآن کریم در مسجد نیز توسط این قشر رونق بسیاری دارد.

برگزیده استانی مهرواره اوج می گوید: ۲۲ برنامه شاخص را در روستا پیاده کردیم و با فعالیت های مختلف اکنون ۲۲ موذن تعداد زیادی مکبر و ۱۲ نوجوان مداح داریم که این ظرفیت ها قبلاً وجود نداشت و با نگاه ما به اینکه مسجد دانشگاه است، روزانه حداقل ۳ ساعت کلاس برای بچه ها برگزار می کنیم.

توجه به تفریح و ورزش نوجوانان در کنار فعالیت های قرآنی و فرهنگی، دغدغه این روحانی قرآن محور بوده و همین باعث شده است تا برای ایجاد شور و نشاط و سرگرمی در بین نوجوانان هر هفته دو بار سالن فوتسال و برنامه های تدارک ببیند.

مدرسه روستا پایگاه دیگری برای این امام روستاست که از آن غفلت نکرده و علاوه بر برنامه های مسجد با حضور در مدرسه به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازد.

برگزاری کلاس های جبرانی توسط بانوان برای دانش آموزان نیز برای ارتقاء وضعیت تحصیلی به خصوص در روزهای تعطیلی مدارس در ایام فراگیری بیماری کرونا حاصل دغدغه فرهنگی این روحانی تلاش گر است.

ترویج طب سنتی
فعالیت دیگری که حجت الاسلام زنده دل در این روستا رقم زده که علاوه بر ایجاد اشتغال در تغییر سبک زندگی و تغذیه اهالی روستا تأثیرات فراوانی داشته و آن ترویج استفاده از محصولات ارگانیک و محصولات سالم بر پایه طب سنتی است.

امامی که در روستا و در دل مردم جا دارد نمی‌تواند از نیازهای نیازمندان و محرومین غافل باشد و از این روی این امام روستا با شناسایی نزدیک به ۱۰۰ خانوار نیازمند و با پایه کار آوردن خیرین تاکنون نزدیک به ۷۰۰ بسته معیشتی و سبد غذایی نیز بین آن ها توزیع کرده است و تهیه و توزیع ۵۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند تلاش دیگر این امام روستا برای رفع نیاز دانش‌آموزان نیازمند است. همچنین خرید گوسفند و توزیع گوشت میان خانواده ها در چند مورد صورت گرفته است.

حجت الاسلام زنده دل در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی می گوید: ۲۲ آسیب اجتماعی را در روستا شناسایی کردیم و برای حل آن ها تلاش کردیم؛ از جمله مسئله ترک اعتیاد بود که به صورت ویژه‌ای در این عرصه ورود پیدا کردیم.

ساخت صحن امامزاده و اشتغالزایی برای چند جوان در مغازه مسجد و راه اندازی آرایشگاه نیز از دیگر فعالیت های این امام روستا است.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!