تلاش های امام روستا برای اشتغال ۴۰ جوان

تلاش های امام روستا برای اشتغال ۴۰ جوان
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

حجت الاسلام سلیمی با پیگیری های خود زمینه برگزاری دوره های آموزشی ویژه اشتغال را فراهم کرده است. که به این وسیله نزدیک به ۴۰ نفر در شغل های مختلف مشغول به کار شده اند.

به گزارش خبرتگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام محمد سلیمی روحانی مستقر روستای داران جلفا است. روستایی که  جمعیت ۸۵۰ خانواری دارد و ۷ سالی است که در مسجد جامع این روستا فعالیت می کند.

در دوران کرونا مسجد جامع روستا هم مثل مساجد سراسر کشور در مواسات مؤمنانه فعال بوده و یکی کارهای صورت گرفته توسط مسجد توزیع ۱۰هزار پرس غذا در سال است.

با همکاری جوانان کارهای عمرانی خوبی در روستا شکل گرفته است. احداث یک منزل مسکوونی و تعمیرات منازل مسکونی نیازمندان از جمله این کارهای عمرانی است.

با پیگیری های حاج آقای سلیمی نسبت به اهدای جهیزیه به ۱۰ خانواده اقدام شده است. که این اقلام با کمک خیرین و کمیته امداد تهیه شده بود. تهیه و توزیع بیش از ۲هزار بسته در طول سال از دیگر اقداماتی است که با مدیریت او در مسجد جامع انجام می شود.

حمایت از خانواده های درگیر با اعتیاد هم یکی از کارهایی است که این روحانی تلاشگر نسبت به آن اهتمام دارد. با توجه به وام هایی که کمیته امداد به این موضوع اختصاص داده است او این خانواده ها را شناسایی و به کمیته امداد معرفی می کند.

با پیگیری های حجت الاسلام سلیمی دوره های مختلفی با هدف توسعه اشتغال روستایی در مسجد برگزار می شود. از جمله این دوره ها دوره ها پرورش دام و آموزش کشت زعفران با همکاری جهاد کشاورزی است. از بین افراد شرکت کننده تاکنون قریب به ۴۰ نفر به کمیته امداد معرفی شده اند تا وام خوداشتغالی دریافت کنند. برخی هم کارهایی نظیر خیاطی آرایشگری و نظایر آن را راه اندازی کرده اند.

حاج آقا ایجاد یک کارگاه بسته بندی مواد غذایی و خشکباری را در برنامه خود دارد و برای محقق کردن آن مشغول رایزنی و انجام مطالعات مرتبط با آن است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!