محافل مشترک قرآنی که عامل اتحاد مردم محله شد

محافل مشترک قرآنی که عامل اتحاد مردم محله شد
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
امام محله اسکان با برگزاری محافل مشترک قرآنی در محله و شرکت دادن گروه های قرآنی دو مسجد محله در آن دوقطبی موجود بین دومسجد را برطرف کرد و از سوی دیگر دغدغه رهبری را در برگزاری محافل مشترک قرآنی در محلات تحقق بخشید.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید جواد حیدری امام پایگاه فرهنگی، اجتماعی محله اسکان یزد است که از سال ۹۸ فعالیت خود را در این محله آغاز کرده است.
این محله دو مسجد دارد؛ مسجد امام علی (ع) که چندسالی بدون امام جماعت بوده و مسجد امام حسن مجتبی(ع). حاج آقای حیدری از بدو ورود خود به پالایش اطلاعات محله پرداخته و مطالبات مردم را در این منطقه رصد کرده است.
نیاز به تأسیس داروخانه، مسجد و فضای سبز مهمترین خواسته های مردم محله اسکان بود. از این رو این امام محله آستین همت را بالا می زند و با پیگیری مستمر از مسئولین مربوطه و نماینده شهرستان در مجلس حالا این خواسته ها محقق شده و یا در مسیر تحقق است. داروخانه راه اندازی شده و مشغول خدمت رسانی است. نیمی از کارهای مدرسه هم به پایان رسیده و تا پایان امسال تکمیل می شود.
اشتغالزایی به طور معمول نیازمند منابع مالی است. اما نبود منابع سبب نشده تا حاج آقای حیدری به فکر رفع بیکاری جوانان نباشد. از این رو با توجه به اینکه محله اسکان در نزدیکی شهرک صنعتی است، تلاش کرده با صاحبان شرکت ها رایزنی و زمینه اشتغال جویندگان کار را تاحد ممکن فراهم کند.
آسیب های اجتماعی هم از آن مواردی است که باید مساجد و مبلغین به آن ورود کنند و مانع گسترش آن ها شوند. امام محله اسکان هم با توجه به این موضوع برنامه های آموزشی با محور خانواده و ارائه مشاوره را به صورت عمومی و خصوصی در دستور کار خود قرار داده است.
با شیوع کرونا ارائه کمک های معیشتی به خانواده های بی بضاعت مانند سایر محلات در محله اسکان هم آغاز شده و بیش از ۱۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده ها توزیع شده است. 
به گفته حجت الاسلام حیدری مسجد امام علی دارای دو گروه جهادی برای خوهران و برادران است که کارهای مختلف آموزشی، عمرانی و دیگر برنامه ها را در دستور کار خود دارد. 
آموزش های شغلی از دیگر برنامه هایی است که در دستور امام محله اسکان و مسجد بوده. برگزاری آموزش قالیبافی از این جمله است. او در این خصوص می گوید: در دوره قبل ۳۰ نفر آموزش دیده اند. پیش بینی می شود در دور جدید در حدود ۵۰ نفر شرکت کنند.
رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های اخیر خود به موضوع برگزاری محافل مشترک قرآنی در محلات اشاره و بر آن تأکید کردند. خواسته ای که توسط حاج آقای حیدری محقق شده است. آن هم قبل از بیانات حضرت آقا. 
شرح ماجرا از زبان حاج آقای حیدری: از گذشته یک دو قطبی بین دومسجد محله وجود داشت. به همین خاطر تلاش کردیم اتحاد را جایگزین این دوقطبی کنیم. برای این امر از برنامه های قرآنی کمک گرفتیم. با برگزاری محافل مشترک قرآنی و دعوت مساجد از گروه های قرآنی یکدیگر این اتفاق رقم خورد و دوقطبی حاکم از بین رفت.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!