نگاهی به اقدامات امام روستای سعدل؛

ایجاد صندوق قرض الحسنه با سرمایه ۱ میلیارد و دویستی/ ۲۵۰ نفر وام بلاعوض گرفتند

ایجاد صندوق قرض الحسنه با سرمایه ۱ میلیارد و دویستی/ ۲۵۰ نفر وام بلاعوض گرفتند
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

با تلاش های حجت الاسلام موسوی صندوق قرض الحسنه با سرمایه ای بالغ از ۱ میلیارد تومان تأسیس شده که به نیازمندان وام بلاعوض می دهد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، سعدل از توابع چالدران آذربایجان غربی است. روستایی که در رتبه دوم محرومیت استان قرار دارد.

زمانی که حجت الاسلام سید مهدی موسوی به عنوان امام روستا  در سعدل که از مناطق هدف بنیاد علوی است، مشغول به فعالیت می شود با دیدن این روستا عزمش را جزم می کند تا با توکل برخدا و تلاش کاری برای بهتر شدن وضعیت این روستا بکند.

او تاکنون اقدامات بسیاری را به انجام رسانده است که از جمله آن ایجاد صندوق قرض الحسنه است با سرمایه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی.

جلسات متعد حاج آقای موسوی با مسئولین مربوطه برای پیگیری و حل مشکلات مالی مردم روستا در نهایت منجر به ایجاد صندوق قرض الحسنه برای ارائه وام های بلاعوض به نیازمندان می شود.

سه سال از ایجاد این صندوق قرض الحسنه گذشته و تاکنون به ۲۵۰ نفر وام از طریق ان به افراد اعطاء شده و گره از کار افراد زیادی باز کرده است.

یکی از اقدامات دیگری که به همت این امام روستا و کمک بنیاد علوی شکل گرفته است، ایجاد سیل بند در ۷ نقطه از مناطق کوهستانی برای در امان ماندن خانه های مردم از سیلاب است.

حاج آقای موسوی با کمک امام جمعه چالدران مردم بی بضاعت را شناسایی و به آن ها کمک های مختلفی ارائه می کند. همچنین ماهانه ۵ میلیون تومان هم برای کمک به سادات نیازمند منطقه تعیین کرده است.

مردم روستا با وجود اینکه به لحاظ مالی در شر ایط چندان مناسبی نیستند در پرداخت زکات و فطریه با بسیاری از شهرها رقابت می کنند. این نتیجه فعالیت یک مبلغ دغدغه مند است که رفع مشکلات مردم را دنبال می کند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!