«مصلحین مساجد»؛ پای کار حل اختلافات مردم

«مصلحین مساجد»؛ پای کار حل اختلافات مردم
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۰ خرداد ۱۴۰۱

حجت الاسلام توکلی گارماسه ای همگام با طرح «مصلحین مساجد» و همراه با ریش سفیدان محله به رفع اختلافات و مشکلات خانواده ها می پردازد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام علیرضا توکلی گارماسه ای امام محله گارماسه فلاورجان است. روحانی که از سال ۱۳۷۰ وارد عرصه تبلیغ شده و به قول معروف در این کار مو سپید کرده است.

حاج آقای توکلی برای حل مشکل مردم هرکاری از دستش بربیاد دریغ نمی کند. برای شنیدن درد دل آن ها همنشینشان می شود و برای این همنشینی نگران شأن و منزلت خود نیست.

از او درباره ایام کرونا و جمع آوری کمک های مؤمنانه پرسیدیم که در پاسخ گفت: صبح فردایی که حضرت آقا در  مورد نهضت مواسات دستور دادند جلسه ای را تشکیل دادیم. در همان جلسه توانستیم ۳۰ میلیون برای این امر از بین خیرین جمع کنیم.

بیکاری از آن معضلاتی است که این امام محله هم دغدغه آن را دارد.او در این باره می گوید: برای همین با رایزنی های صورت گرفته دوره های آموزش شغل های مختلف در مسجد محله برگزار شده است. بیشتر این آموزش ها هم به موضوع طب سنتی، صنایع دستی و پخت غذاهای محلی اختصاص داشت که مورد استقبال قرار گرفت.

حاج آقای توکلی گارماسه ای با هدف مبارزه با اعتیاد رایزنی های مسئولین مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در مسجد برگزار می کند. در کنار این افراد معتاد به کمپ ها معرفی می شوند و خانواده های آن ها نیز به لحاظ معیشتی مورد حمایت قرار می گیرند.

به گفته این امام محله معضل طلاق یکی از مشکلات محله گارماسه است که برای رفع این معضل با همکاری دادگستری طرح «مصلحین مساجد» که در آن خیرین، ریش سفیدان و امامان مساجد مشارکت دارند. افرادی که دچار اختلافات و مشکلات خانوادگی دارند در مسجد نسبت به حل مشکلات آن ها اقدام می شود. او در خصوص یکی از خانواده هایی که با وساطت او طلاق را بیخیال شده بودند می گوید: این خانواده با پادرمیانی به زندگی برگشتند و حالا دو فرزند هم دارند. مادر خانواده به فرزندانش اشاره می کرد و خداوند را شکر می کرد که باپیگیری های من زندگی دوباره ای را با همسرش آغاز کرده است.

محله دو گروه جهادی هم به نام های شهدای گمنام و سردار دلها دارد که در عرصه ساخت و ساز و تعمیرات منازل نیازمندان فعالیت می کنند. این دو گروه تا به حال چندین مسجد و چندین ساختمان برای خانواده های بی بضاعت ساخته اند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!