امام محله شهید منتظری شیروان روایت می کند؛

شیرینی‌ کار امام محله؛ حس خوب با مردم بودن

شیرینی‌ کار امام محله؛ حس خوب با مردم بودن
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۲ خرداد ۱۴۰۱

در ماجرای سیل سال ۹۸ تنها در کنار مردم بودم و شاید کمک چندانی هم از من برنمی آمد، اما با همین کار حس خوبی از با هم بودن در چهره آن ها می دیدم.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام عبدالرضا چالاک امام پایگاه فرهنگی، اجتماعی محله شهید منتظری شیروان به فعالیت خود در این منطقه حاشیه ای اظهار کرد: از سال ۸۶ وراد عرصه تبلیغ شدم و از سال ۹۷ به عنوان امام پایگاه فرهنگی اجتماعی کار مشغول به فعالیت هستم. امام جماعت مسجد حضرت علی اصغر(ع) تلاش در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی را از اهم فعالیت خود برشمرد و گفت: بیشترین آسیب محله ما موضوع بیکاری و اعتیاد است که در هریک از این موارد اقداماتی را انجام داده ایم.

وی افزود: یکی از کارهایی که برای کمرنگ کردن معضل بیکاری انجام داده ایم معرفی افراد به شرکت ها ونهادهای مختلف برای اشتغال است.

امام محله شهید منتظری عنوان کرد: یکی دیگر از کارهای صورت گرفته موضوع بسته بندی حبوبات بود که تجهیزات آن توسط بهزیستی تأمین می شد. با این کار تعدادی از بانوان مشغول به کار شدند. اما شیوع کرونا سبب شد این کار به تعطیلی کشیده شود. با این حال در تلاشیم کارهای اینچنینی را برای اهالی ایجاد کنیم.

حجت الاسلام چالاک در خصوص مبارزه با اعتیاد بیان کرد: در خصوص اعتیاد به دلیل محدودیت های مالی و دشواری هایی که برای ایجاد اشتغال داشتیم به برگزاری دوره های آموزشی برای خانواده ها و جوانان با هدف پیشگیری از اعتیاد بسنده کردیم.

امام محله شهید منتظری گفت: با دستور رهبر معظم انقلاب مبنی برنهضت مواسات به جمع آوری کمک های معیشتی و توزیع آن بین خانواده های بی بضاعت اقدام کردیم. البته قبل از ایام کرونا هم این کمک ها را داشتیم که پس از شیوع کرونا این کمک های افزایش یافت.

وی ایجاد قرارگاه مواسات را یادآور شد و اضافه کرد: این قرارگاه زیر نظر امام جمعه ایجاد شد. پس از این کل شهرستان به ۳۰ منطقه تقسیم شد و من مسئول محله شهید منتظری هستم. در قالب این قرارگاه هر کسی که نیازمند بود را شناسایی و به قرارگاه معرفی می کردیم تا از کمک های معیشتی برخوردار شوند.

وی به فعالیت بچه های بسیجی و جهادی مسجد هم اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا بچه های جهادی اقدام به ضدعفونی معابر، توزیع غذا بین نیازمندان و تعمیرات منازل نیازمندان و کارهایی از این دست اقدام کردند.

حجت الاسلام چالاک ابراز داشت: برگزاری مراسمات مختلف در مناسبت های ملی و مذهبی و برنامه های قرآنی از دیگر فعالیت هایی است که در مسجد حضرت علی اصغر(ع) آن را دنبال می کنیم.

امام محله شهید منتظری از سختی وها شیرنی های امامت هم گفت و افزود: ما دستمان باز نیست که به همه نیازمندان کمک کنیم باید اهم و مهم کنیم. این از سختی های کار امامت است. از شیرینی این کار این است که در کنار مردم هستیم. در سال ۹۸ در ماجرای سیل کنار مردم بودم همین باعث دلگرمی آن ها بود با اینکه شاید کار چندانی هم از من بر نمی آمد اما این حس خوب با هم بودن را در چهره مردم می توانستم ببینم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!