توسط امام محله رقم خورد؛

سبد همدلی؛ طرحی که مردم را شریک غم نیازمندان می کند

سبد همدلی؛ طرحی که مردم را شریک غم نیازمندان می کند
مجتبی عظیمی
0
۱۲ خرداد ۱۴۰۱

حجت الاسلام جوادی با راه اندازی طرح سبد همدلی و با جمع آوری کمک های خرد مردمی آن ها را در رفع نیاز خانواده های بی بضاعت محله همراه کرده است.

در تعالیم اسلامی به دستگیری از محرومان و هم نوعان بسیار تأکید شده و این کار دارای ارزش فراوانی است. وظیفه ی هر انسانی است که گره از کار دیگران باز کند و دین اسلام برای کسانی که از کار دیگران گره گشایی کنند اجر و پاداش ویژه در نظر گرفته است .

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام محمدحسین جوادی امام یکی از محلات شهر آسمان آباد استان ایلام است که بعد از طلبگی تصمیم به امر تبلیغ گرفت و سعی بر این داشت تا امامت در محله را به طور جدی دنبال و از کار محرومان گره گشایی کند. او در بیان روایتی از این ایام گفت: شغل پدرم قصابی بود و او هر از گاهی برای کمک به نیازمندان گوشت تهیه کرده و برای منازل آنها می‌فرستاد و سعی در شاد کردن دل آنها را داشت.

بعد از اینکه طلبه شدم تصمیم به تبلیغ گرفتم و پیش نمازی در مسجد را کم ترین وظیفه یک روحانی و طلبه دیدم و وقتی با بچه های مسجد مشورت کردم با هم به شناسایی منطقه رفتیم تا از وضعیت منطقه باخبر شویم.

از هر محله یک نماینده انتخاب کرده و اسامی خانواده های نیازمند به کمک را نیز یادداشت کرده و با هماهنگی به عمل آمده از فروشگاه‌های منطقه سبدی با عنوان سبد همدلی در هر یک از آنها که بیش از ۳۰فروشگاه بود قرار دادیم که این امر با استقبال فروشنده ها همراه بود و ماهیانه سبدها را جمع آوری کرده و با بسته بندی در مسجد به دست خانواده‌های نیازمندان رساندیم.

سپس برای توسعه کار از فضای مجازی نیز کمک گرفتیم و گروهی با نام دست‌های مهربان تشکیل دادیم و با توضیح عملکرد این گروه برای بیش از ۱۲۰نفر با تبلیغ چهره به چهره این گروه کار خود را آغاز کرد.

در مرحله بعدی پا از فعالیت مجازی فراتر گذاشته و با مجوزی که گرفته شد مرکز نیکوکاری دست های مهربان را در کنار خانه عالم شهر تأسیس کرده و با استقبال گرم اهالی تا کنون بیش از ۱۰هزار سبد غذایی توزیع شده و بیش از ۲۰۰راس گوسفند ذبح و بسته بندی و تقسیم کرده و چندین جهیزیه نیز آماده و تقدیم به نیازمندان شده است.

از دیگر اقدامات نیز می توان خرید لوازم اساسی منزل برای خانواده های نیازمند و محروم و کمک هزینه خرید و ساخت مسکن برای خانواده های بی بضاعت و تأمین کمک هزینه برای خرید شیر خشک و پوشک را نام برد که همه این ها به کمک خیرین از داخل و خارج استان بوده است ‌.

در آخر توصیه من به تمام طلبه ها این است که تا می توانید در کنار مردم باشید و دل مؤمنان را شاد کنید.

بیشتر بخوانید: پای کار آوردن خیرین برای حمایت از ۳۰۰ خانواده نیازمند

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!