امام محله سده لنجان مطرح کرد؛

پویش روایت روشنایی؛ انعکاس کارهای شاخص و ارزشمند امامان

پویش روایت روشنایی؛ انعکاس کارهای شاخص و ارزشمند امامان
مجتبی عظیمی
0
۲۸ خرداد ۱۴۰۱

حجت الاسلام هاشمی چمگردانی استفاده از فضای مجازی را عامل گسترش خیرات در فعالیت امامان دانست و گفت پویش روایت روشنایی باعث انعکاس فعالیت های شاخص و ارزشمند امامان می شود.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام علی هاشمی چمگردانی امام جماعت مسجد اعظم سده لنجان فضای مجازی را دارای اهمیت دانست و گفت: خیلی از کارهای ما الان در فضای مجازی صورت می‌گیرد؛ اگر طلبه به روز باشد، کار ها در این فضا تسریع پیدا می کند و امام می تواند بهترین بهره را از این فضا ببرد؛ علاوه بر این در کار تبلیغ و خدمت رسانی به مردم نیز موفق تر خواهد بود.
حجت الاسلام چمگردانی با اشاره به فعالیت‌های خود در فضای مجازی گفت: فعالیت ما در فضای مجازی ارتباطات ما را توسعه داد و خیلی از افرادی که ما را نمی شناختند، با کار ما آشنا شدند. با دیدن کارها و فعالیت های ما اعتماد پیدا کرده و یاری گر ما شدند؛ اگر کار خوب داشته باشیم خواهند دید و ما می‌توانیم در کار خود و خدمت رسانی به مردم رشد خوبی داشته باشیم.
این امام محله ظرفیت فضای مجازی را ارزشمند دانست و افزود: اگر در مسجد ۱۰۰ مخاطب داریم در فضای مجازی با یک کار هنری و رسانه‌ای میلیون‌ها نفر می‌توانند فعالیت‌های ما را ببینند و از این ظرفیت نباید غافل باشیم.
حجت الاسلام چمگردانی افزود: ما در بخش دانش‌آموزی و خدمت رسانی از فضای مجازی خیلی بهره برده ایم و از همین طریق برای خدمت رسانی و رفع نیازمندی ها و رسیدگی به نیازمندان تا ۱۰۰ میلیون تومان در روز جذب خیرات برای کمک رسانی داریم و اگر این فضا نبود این اتفاق به آسانی رقم نمی خورد.
حجت الاسلام هاشمی به تأثیر نیت و اخلاص در عمل اشاره کرد و گفت: در صورتی که نیت ما خالص باشد رسانه ای شدن برنامه ها و فعالیت منافاتی با اخلاص ندارد؛ دیده شدن فعالیت ها ارزشمند است و در دین ما نیز سفارش شده تا برخی از کارهای خیر به جهت تشویق و ترغیب دیگران آشکار باشد.
وی گزارش دهی امام به مردم را دارای فواید فراوانی دانست و گفت: انعکاس رسانه ای کار خیر باعث گسترش آن می شود و خود این اتفاق هم خیر است؛ انعکاس رسانه ای فعالیت های امام باعث می شود علاوه بر این ضعف کار خود را بفهمیم از این طریق خیرین را با فعالیت‌های خود همراه کنیم و در نهایت تبلیغ دین اتفاق می افتد.
حجت الاسلام هاشمی چمگردانی ادامه داد: برخی در فضای مجازی مطالب بیخودی و کثافات را ترویج می‌کنند؛ چرا ما کار خیر را ترویج نکنیم؟ صدای خوبی ها مانند صدای اذان است که باید علنی و آشکار پخش شود رسانه ای کردن فعالیت های ما صدای خوبی هاست.
این امام محله رمز موفقیت خود را در شفاف بودن فعالیت های خود دانست و گفت: من پیشرفت خودم را به این می دانم که اتاق شیشه ای درست کردم و شبانه روز زندگی کاری من شفاف و روشن است و همین باعث شده تا خیلی ها با من همراه شوند.
وی گزارش دهی به مردم در فضای مجازی را سودمند دانست و افزود: گزارش مستمر به مردم باعث شده تا زمینه گره گشایی از مشکلات مردم و خدمت رسانی به آن ها فراهم شود و مردم با دیدن فعالیت ها پای کار آمده و ما را یاری می کنند.
حجت الاسلام هاشمی در توصیه به امامان غیرفعال در فضای مجازی گفت: برخی از دوستان غفلت می کنند یا به این دلیل که آموزش ندیده اند وارد این فضا نمی شوند؛ ولی باید از جایی شروع کرد و با کسب مهارت از قدرت‌ رسانه‌ برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنیم.
وی ادامه داد: حضور در فضای مجازی و ارتباط و تبادل اطلاعات با دیگران و مردم کارها را به توان صد می کند و خیر گسترش پیدا می کند.
این امام محله در پایان با اشاره به برگزاری پویش روشنایی گفت: برگزاری چنین پویش هایی باعث می‌شود تا کارهای شاخص و ارزشمند امامان انعکاس پیدا کند.

گفتنی است، پویش روایت روشنایی از سوی مرکز رسانه و گفتمان سازی بنیاد هدایت به منظور روایتگری امامان محله و مبلغان و طلاب و روحانیون در فضای مجازی از مساجد و حرکت های عمومی مردم برای حل مشکلات، از میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها تا عید غدیر برگزار می شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!