جهاد عاشقانه یک همسر طلبه؛

شریکه الامامی که در خدمت به خلق، کم نمی گذارد!

شریکه الامامی که در خدمت به خلق، کم نمی گذارد!
مجتبی عظیمی
0
۰۵ تیر ۱۴۰۱

خانم مردانی در ماه مبارک رمضان هر سال به برگزاری جلسات کوتاه تفسیر قرآن اقدام می‌کند که این جلسات او با استقبال خوب بانوان روستا مواجه می‌شود؛ تا جاییکه به گفته خودش برای این جلسه حسینیه روستا مملو از جمعیت می‌شود.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، برخی از بانوان چنان در مسیر انجام کارهای خیر قدم گذاشته‌اند که گویی خودشان از تمامی مشکلات عالم فارغ‌اند و حیات یافته‌اند تا فقط به مردم خدمت کنند.

خانم مردانی را اهالی روستای «غینر» شازند با نامی نیک می‌شناسند، او در هر کاری که خدمت به مردم باشد مشارکت دارد از تهیه جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت، سبدهای غذایی برای محرومان، فعالیت‌های قرآنی تا اشتغالزایی برای بانوان و خلاصه در هرآنچه که نامش کار خیر است می‌توان ردپای او را یافت.
مدتی است که عنوان شریکه الامام در کنار نام پروین مردانی به کار‌ می‌رود؛ چرا که او سال‌هاست دوشادوش همسر طلبه‌اش برای حل مشکلات مردم خالصانه به فعالیت می‌پردازد.

پروین مردانی یکی از بانوان با اخلاصی که خدمت به مردم حالش را خوب می‌کند

او متولد سال ۱۳۵۳ و اهل سرپل ذهاب کرمانشاه است که در سال ۱۳۷۵ با حجت الاسلام محمد رسول امیری ازدواج می‌کند و از همان زمان تاکنون در فعالیت‌های تبلیغی همسرش مشارکت دارد و قریب به ۵ سال است که در روستای غینر شازند، واقع در استان مرکزی ساکن و مشغول به فعالیت هستند.

این بانوی فعال برای شکل‌گیری ارتباطی صمیمی میان خود و بانوان روستا تلاش‌های بسیاری کرده و به گفته خودش در موارد بسیاری اهانت مردم نسبت به خود و خانواده‌اش را نیز تحمل کرده و با لبخند از کنار آن‌ها عبور کرده و با همین بردباری و اخلاق خوش، توانسته به مرور افراد را به سمت خود جذب نماید.

زندگی طلبگی برای او خالی از سختی نبوده اما مسئله‌ای که برایش در این راه دشوارتر به نظر می‌رسد جابه‌جایی‌های مداوم و تحمل غربت است؛ اما همین مورد هم او را از خدمت به خلق متوقف نکرده بلکه با قدرت تمام در این مسیر گام برداشته است.

خدمت به مردم به حدی برای او لذت بخش است که وقتی از او علت انجام کارهای اینچنینی را پرسیدیم اینگونه پاسخ داد: حل مشکلات مردم حالم را خوب می‌کند و اگر در زمینه خدمت به مردم فعالیتی انجام ندهم و فقط در خانه بنشینم و از فعالیت اجتماعی خودم غافل شوم عذاب وجدان می‌گیرم.

خانم مردانی در ابتدای حضور خود در روستای غینر بسیج خواهران را تشکیل می‌دهد و موفق به جذب ۴۵۰ نفر می‌شود، او حتی اهالی روستاهای اطراف را نیز جذب می‌کند و در مجموع ۲ هزار عضو می‌گیرد.

این بانوی تلاشگر که فرمانده بسیج خواهران روستا نیز می‌باشد، اقدام به بیمه کردن بانوان بسیجی فعال می‌کند و ۴ صندوق قرض الحسنه را نیز برای خواهران بسیجی راه اندازی می‌کند.

او علاوه بر این با پیگیری‌های خود از بسیج، موفق می‌شود مبلغ ۳۰‌ میلیون تومان جهت تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند فراهم کند و در زمینه اشتغالزایی برای بانوان بسیجی فعال نیز توانست ۱۰ وام ۵۰ میلیون تومانی برای آن‌ها فراهم کند که آن‌ها با این مبلغ چرخ خیاطی تهیه و مشغول به فعالیت می‌شوند.

خانم مردانی در ماه مبارک رمضان هر سال به برگزاری جلسات کوتاه تفسیر قرآن اقدام می‌کند که این جلسات او با استقبال خوب بانوان روستا مواجه می‌شود؛ تا جاییکه به گفته خودش برای این جلسه حسینیه روستا مملو از جمعیت می‌شود.

او همچنین در ایام کرونا به عنوان مدافع سلامت در درمانگاه روستا فعالیت می‌کند و در زمینه تشویق افراد به واکسینه شدن نیز تلاش‌های بسیاری داشته است.
یکی دیگر از اقدامات او در ایام کرونا شناسایی نیازمندان و تهیه ۵۰۰ سبد غذایی و تحویل آن به خانواده‌های مستضعف بوده است.

این بانوی دغدغه‌مند در ماه مبارک رمضان سال قبل یک هزار و ۵۰۰ غذای گرم تهیه و میان نیازمندان توزیع می‌کند و در مناسبت‌های مذهبی همچون ولادت‌ها و اعیاد نیز مراسماتی همراه با مسابقاتی برای کودکان و اهدای جوایز به آن‌ها برگزار می‌کند که این اقدام او در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد نیز بسیار مؤثر بوده است.

او افزون بر این اقدامات، با ایجاد ۳ گروه در فضای مجازی بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، احکام، احادیث و موضوعاتی پیرامون عفاف و حجاب را در گروه به صورت روزانه منتشر می‌کند و دیدار با خانواده شهدا به همراه اهدای هدایا به آن‌ها و بازدید از گلزار شهدای روستا از برنامه‌های مداوم او برای بانوان است.

او همچنین۴حلقه مختلف برای سنین ۵ تا ۴۵ سال تشکیل داده که هر حلقه شامل کودکان، نوجوانان، جوانان و بانوان خانه دار است که در هرکدام از این حلقه‌ها کلاس‌های قرآن، احکام، تجوید، شعر کودکانه، تفسیر و نهج البلاغه خوانی متناسب به سن اعضای حلقه‌ها برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه مبارزه با مواد مخدر ویژه خانواده‌های معتادین و برپایی ۸ جلسه مشاوره رایگان برای خانواده‌های دچار مشکلات خانوادگی از دیگر اقدامات این بانوی فعال می‌باشد.
خانم مردانی همچنین ۱۰ مرتبه اردوی قم و جمکران را برای بانوان روستا برگزار کرده و برای تفریح سالم آن‌ها نیز در حسینیه روستا با حضور یک مربی کلاس‌های ورزشی برپا کرده است.

آری او به عنوان یکی از بانوان فعال در جامعه در تلاش است تا حد توان به مردم خدمت کند و خدمت به خلق با وجودش عجین شده است و در این مسبر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
در دیگر رسانه ها ببینید:
پایگاه خبری صدای حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!