روایتی از «روایت روشنایی»

روایتی از «روایت روشنایی»
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۹ مرداد ۱۴۰۱

اهالی مسجد و حسینیه امام حسین علیه السلام روستای ژاله ای، جزو اولین کسانی بودند که چراغ پویش «روایت روشنایی» را روشن کردند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، در مسجد امام حسین روستای ژاله ای به کمک هیئت مذهبی حضرت رقیه(س) گروه جهادی حضرت خدیجه(س) و خیرین در روز عید غدیر جشنی تدارک دیده شد و با همت جوانان و نوجوانان علاوه بر جشن عید، اطعام نیز مهیا شد.
یکی دیگر از این روایت ها به تصویر کشیدن جشن روز عید غدیر در قالب تصویر است که ذوق و عشق راوی را از مراسمات مسجد نشان می‌دهد.
گزارش دیگری که با هشتگ روایت روشنایی منتشر شده مربوط به جشن میلاد امام رضا علیه السلام است که در مسجد آل محمد (ص)محله علم و صنعت برگزار شد. در این جشن خدماتی مانند ویزیت رایگان پزشک، مشاوره حقوقی، مشاوره روانشناسی نیز به شرکت کنندگان ارائه شد.
علاوه بر این در حاشیه مراسم، برنامه ویژه ای برای کودکان همراه با اجرای سرود سلام فرمانده تدارک دیده شده بود.

روایت دیگر برنامه یک روز زندگی در قسمت جوانه ها در مسجد چهاده معصوم علیهم السلام بود که جلسه قرآن، بازی های خلاقانه و جمعی، تدارک ناهار توسط خود اعضاء از جمله فعالیت های روایت شده در این روز بود.
روایتی از شب اول محرم، موجی از ارادت نوجوانان مسجد جامع بم به سیدالشهدا علیه السلام را با ارائه فعالیت های متنوع، در قالب روشنایی به تصویر کشیده است.

در این حرکت نوجوانان اقداماتی از قبیل انتظامات، توزیع اطعام، میانداری روضه داشتند. همه این نوجوانان تحت تربیت یک روحانی بودند که رفتار بزرگ منشانه و با اخلاص آن ها نشان از این مربیان با تجربه داشت.
گفتنی است، پویش روایت روشنایی با محوریت امام محله و همراهی مردم در مساجد که مایه روشنایی و چراغ محله هستند شروع به کار کرد.
این پویش با هدف در نظر گرفتن مسجد به عنوان مرکز محله، منبع روشنایی، سرمنشأ رشد و شکوفایی محله طراحی شده است.
در این پویش تمامی امامان محله، مبلغان شاخص، همسران و فرزندان روحانیون و گروه های تولید محتوای فعال در مسجد می‌توانند روشنایی ها را روایت کنند.
افراد شرکت کننده در این پویش می‌توانند در صفحات یا کانال های شخصی، صفحات یا کانال های مساجد محله و پایگاه های خبری و رسانه ای استانی محتوا را انتشار کنند.
راویان می‌توانند از طریق انتشار یادداشت کوتاه، داستان، یادداشت روایی، تک عکس یا گزارش تصویری و…اقدامات خود را به سمت و نظر دیگران برسانند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!